תאונת עיט 33

פרטי המטוס:

דגם: A-4H סקייהוק

יצרן: דגלס, ארה”ב

תיאור האירוע:

בעת סיום טיסות לילה ביום 21 בינואר 1975 חזר טייס המילואים מנחם אליהו (“מן”) ז”ל לנחיתה ברמת דוד עם עייט 33 של טייסת 109. בעת הורדת הגלגלים לא ירד כן הנסע השמאלי .

סיפר לנו אמיר גליניק:

“היו במשך שעות נסיונות לפתוח את הגלגלים מעל הים בלילה כולל תרגילי G במגוון סגנונות כי היה לו דלק. לאחר מכן הקפיצו תדלוק אווירי פעמיים ותדלקו בלילה, וכך המשיכו במשך שעות לדון בקשר עם הצוות הטכני ולבצע תרגילי G שונים ומשונים, הקפיצו מתדלק בפעם השלישית המפגש הסתבך מעט, ולבסוף כשהגיע ממש לרגעי ההתחברות, נגמר הדלק במטוס והמנוע נדם.

מכאן מתחיל הנטישה והחילוץ. מן הפנה את המטוס לעבר המקום הכי חשוך ושחור, קיזז לגלישה ונטש. כאשר צנח, שחרר את סירת ההצלה שנחתה והתנפחה אוטומטית ובעקבות כך היה דיווח על עב”מ באותו לילה על ידי אדם שהיה קרוב למקום,

המטוס נעלם. חיפשו אותו אולי חודשים. לבסוף מצאו אותו שלם ביערות הכרמל, כנראה בין זכרון לחיפה. הוא לא נדלק כי היה ריק מדלק.”

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x