תאונת ברק 368

פרטי המטוס:

דגם: F-16C Block 30B

יצרן: לוקהיד מרטין, ארה”ב

מס’ יצרן: 4J-29

תיאור הארוע

ב-9 באוגוסט 1998 המריא מטוס הברק של טייסת 110 כמספר שתיים במבנה לטיסת אימונים כשהוא מוטס בידי טייס המילואים ר’.
בהיות המטוס בגובה של 1000 רגל לערך כבה מנועו עקב תקלה בתיבת האביזרים. הטייס החל לבצע פנייה שמאלה כדי לחזור למסלול לנחיתת חירום אך המטוס איבד גובה והמסלול היה רחוק מידי. כשהיה המטוס בגובה 800 רגל (שהם 243 מטר) משך הטייס בידית ההפלטה של כיסא המפלט, נטש את המטוס, צנח ונחת בשדה כותנה. כוחות ההצלה מהבסיס הגיעו תוך זמן קצר ואספו אותו למרפאת הבסיס.

מספר הטייס לספר הטייסת:

זה קרה בגובה יחסית נמוך,ולא היה הרבה מה לעשות.התחלתי לבצע פנייה שמאלה לכיוון המסלולים של הבסיס וניסיתי להניע את המנוע,אבל פרק הזמן עד שהמטוס היה מיועד להתנגש בקרקע היה קצר,וראיתי שהולך ונגמר לי הזמן.המסלול היה רחוק מידי.בגובה 800 רגל,משכתי בידית ההפלטה.לא היתה לי דילמה אם לזרוק את המטוס או לא,כי היה ברור שעם המטוס הזה אי אפשר לחזור, ושאני חייב להפרד ממנו.

נטשתי.הרגשתי כאילו אני עושה גלגול באויר.ממש לא היה לי זמן לחשוב אם המצנח יפתח או לא.הוא פשוט נפתח.הסתכלתי למטה,וראיתי שדה כותנה לבן.הכותנה הלכה והתקרבה.אמרתי לעצמי “היכון,נחיתה” בדיוק כפי שלימדו אותנו בקורס הצניחה לפני יותר מעשרים שנה.הצמדתי רגלים ופגעתי ברצפה.”

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x