תאונת נץ 750

פרטי המטוס:

דגם: F-16A-10-GD פייטינג פאלקון

יצרן: ג’נרל דינמיקס, ארה”ב

מספר יצרן: 61-132

מס’ חא”א: 79-0347

באדיבות רענן וייס

פרטי האירוע:

ביום 27 בנובמבר 96 יצאו שני מטוסי נץ של טייסת 144 מהדת”קים שלהם בבסיס חצור, הסיעו על מסלולי ההסעה והתייצבו בעמדת ההמראה. שני הניצים, שהיו חמושים כל אחד ב-2 פצצות “ברזל” 250 ק”ג ותחמושת מלאה בתותח, בקסטת מוץ ובמיכל נתיק גחון 300 ליברות,היו אמורים לצאת לאימון תקיפה אויר קרקע באחד ממטווחי חיל האויר.

לאחר בדיקות ה-“לאסט צ’אנס” וקבלת אישור המראה,המוביל פתח מנוע והמריא, ושניות אחריו הזיז טייסו של נץ 750 שהיה מס’ 2 במבנה את המצערת למצב המראה, החל לרוץ על המסלול ואז העביר את המצערת למצב מבער אחורי.

נשמע פיצוץ מהמנוע ולאחריו כשל המנוע, וסיבוביו ירדו אל מתחת ל-50%. הטייס נקט בפעולות חירום, כיבה את המנוע, הפסיק את תהליך ההמראה ולחץ בחוזקה על הבלמים. המטוס עצר באמצע המסלול.

האש שפרצה במנוע התפשטה קדימה במהירות, והגיעה עד לתא הטייס. הטייס פתח את החופה, ופתח את הרתמות שקשרו אותו לכיסא המפלט למצנח ולסירת ההצלה. הוא עלה על התצוגה העילית, ירד ממנה לחרטום, קפץ ארצה והתרחק מהמטוס.

מגדל הפיקוח הזעיק את גף כיבוי אש ואת תורני צוות החילוץ הכנפי.אלה הגיעו במהירות, התיזו קצף וכיבו את האש.

למטוס נגרם נזק כבד והוא נגרע מהסד”כ. חלק גופו הקדמי שימש ליצור סימולטור.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x