פרטי המטוס:
דגם: DO-27A-3
יצרן: דורנייר, מפעל אוברפאפנהופן, מינכן, גרמניה
מספר יצרן: 379
תולדות המטוס:
המטוס היה מיועד להצבה בטייסת הצבא HFTpSt 826 ואף הוצב שם רישומית בתאריך 17 באפריל 1959 וגם קיבל את הקוד PK+105, אבל נשאר במפעל של דורניר. ב-20 במאי 1960 נשלח לטייסת HFSt 8 בבסיס אוברשליזהיים, וב-3 באוגוסט 1961 הועבר לטייסת HFSt 10 בבסיס נידרסטטן.
ב-1 בנובמבר 1961 הטייסת קיבלה סימול חדש 2.HFBeobuVSt 200 וב-9 במרץ 1963 שונה סימולה פעם נוספת, ל-2./HFB 200. הטייסת עברה לבסיס לאופיים ב-1 באפריל 1964.
ב-4 ביוני 1964 הועבר המטוס ליחידה F1HGrp בבסיס דיפהולץ, לאחר שנתרם ע”י ממשלת גרמניה עם תשעה מטוסים אחרים לחיל האויר הישראלי. משם הוטס לבסיס ח”א שאטודן ואוחסן ביח’ האחזקה EAA 601. פורק ע”י צוות טכנאים של חיל האויר (ראה המאמר “נוריק והדרורים” באתר זה) הוטס ארצה , הורכב בבסיס רמת דוד, והוטס לטייסת 100 בבסיס שדה דב בתל אביב.
המטוס שימש את הטייסת למגוון רחב של משימות כגון סיור, תצפית, טיווח ארטילרי וגם להדרכה בביה”ס לטיסה.
לאחר שיצא משירות עם סגירת מערך הדרור בחיל האויר, נמכר ע”י סיב”ט ב-9 באוגוסט 1983 לסוחר המטוסים האמריקאי ר. בלומקוויסט, שהיה בעליה של חברת אייר אינטרנשיונל מהעיר בליין שבמדינת וושינגטון. המטוס קיבל ברשות התעופה הפדרלית סימן רישום אזרחי N774AX באוגוסט 1983.
ב-12 בספטמבר 1986 נמכר לדייויד וויליאמס מהעיר מרייטה שבמדינת ג’ורג’יה. רישום זה נמחק בתאריך 1 באפריל 91 לאחר ש”הושמד” בתאונה. אולם המטוס הוכרז “טוטל לוס” לצורכי קבלת דמי הביטוח ושרידיו נמכרו לאריק מונצר שהחל בשיקומו. לאחר סיום השיקום נרשם המטוס ברשות התעופה האזרחית הקנדית ע”ש מונצר והוקצה לו סימן רישום C-GTWU.המטוס בבעלות מונצר נכון למועד כתיבת שורות אלה והוא כשיר לטיסה