פרטי המטוס:
דגם: DO-27A-1
יצרן: דורנייר, מפעל אוברפאפנהופן, מינכן, גרמניה
מספר יצרן: 214
תולדות המטוס:
המטוס סופק לצבא גרמניה ונקלט בטייסת HFSt 2 בבסיס פריצלאר תחת מספר זנב PF+101 בתאריך 18 בינואר 1958,אך הופעל ע”י טייסת HFSt 814.טייסת זו קיבלה מספר חדש- HFSt 4 בשנת 1959,ומספר המטוס שונה ל-PD+103 ב-15.3.60.המטוס הופעל מבסיס רות’ לאחר שהטייסת עברה לשם בשנת 1961.
ב-5.6.64 הועבר לטייסת F1HGrp בדיפהולץ.הועבר לטייסת EAA-601 של ח”א הצרפתי בשאטודון ב-30 ביוני 64 לאחסנה,ההעברה לצרפת בוצעה,כפי הנראה,על מנת להסוות את מקורו.
הגיע ארצה באניה לנמל חיפה באוקטובר 1964, ומשם הועבר לבסיס רמת דוד להרכבה. המטוס הופעל בטייסת 100 במשימות סיור,תצפית ,טיווח ארטילרי ועוד. באפריל 1969 הורכב במטוס אב טיפוס למכשיר לבדיקת חום הצילינדר במנוע. טיסת ניסוי בוצעה ב-3000 רגל בטיסה ישרה ואפקית.
כמו כן סופח לביה”ס לטיסה לשם אימון חניכי קורס מתקדם קלים.כשיצא משירות בשנת 1983 הועבר לביה”ס “הולץ” לתירגול תלמידי מגמת מכונאות מטוסים. בסופו של דבר הועבר יחד עם דרורים מס’ 27 ו-28 שגם הם היו בביה”ס,למוזיאון חיל האויר.