פרטי המטוס
דגם: DO-27A-1
יצרן: דורניר, מפעל אוברפאפנהופן, מינכן,גרמניה
מספר יצרן: 258
![](https://sky-high.co.il/wp-content/uploads/2021/06/אוסף-דן-הדני-הספריה-הלאומית-יום-חא-78ms.jpg)
תולדות המטוס
המטוס נקלט בטייסת צבא גרמניה HFSt 4 של צבא גרמניה המערבית בבסיס רוטנבורג,תחת קוד PH+106 בתאריך 30.4.58.למעשה הופעל ע”י HFSt 814.יחידה זו שינתה את שמה ל-HFSt 3 בשנת 1959.
ב-15.3.60 סומן מחדש כ-PC+106 , הועבר לרגימנט המיון לצוות אויר FAR בבסיס אולטרסן בתאריך 31.7.61 ואז שוב שונה הקוד ל-AC+963. לפי מסמכי הצבא הגרמני,המטוס התרסק באולטרסן ב-1 באוגוסט 62 ,הורד ממצאי הצבא ב-17.9.62 ופורק ע”י יח’ LPR 2 בבסיס דיפהולץ.
למעשה המטוס שופץ ונמכר לחברת מטרופוליטן איירמוטיב מניו יורק שהיתה זרוע של סוכנות הביון האמריקאית.לאחר מכן הגיע לחיל האויר.זו היתה הדרך להסוות את מקורו.
הופעל בטייסת 100 במגוון משימות סיור,תצפית ותובלה קלה. נחת נחיתת חירום ב-18.5.69 עקב “עבודה לא תקינה של המנוע, ריטוטי סל”ד ותנודות כוח”. נחת נחיתת חירום ביוני 1969. בשלב מסויים הורכבה במטוס מצלמת “תרמיל” 6″ .היות והמטוס היה בעל הגאים כפולים, סופח לביה”ס לטיסה לאימון חניכי מגמת מתקדם קלים.
בתאריך 6 בספטמבר 1981 איבד חניך שליטה על המטוס בנחיתה.המטוס ביצע לולאת קרקע וניזוק קשות. בבדיקתה נקבע נזק 5 והמטוס יצא משירות. ולאחר שנים רבות הועבר למוזיאון חיל האויר ולבסוף נגרט שם.
![](https://sky-high.co.il/wp-content/uploads/2023/04/019-AVIMSA.jpg)