דרור 027

תולדות דרור 027

פרטי המטוס

דגם: DO-27Q-4

יצרן: דורניר,מפעל אוברפאפנהופן, מינכן, גרמניה

מספר יצרן: 2016

תולדות המטוס

מטוס זה,שיוצר במקור כדגם האזרחי Q1 נרשם ע”י חברת דורנייר בתאריך 3.10.58 תחת סימן רישום אזרחי D-EMYS שהוקצה לחברה בתאריך 5.8.58 .חברת דורנייר השתמשה במטוס כמטוס הדגמה בעל שישה מושבים עד שמכרה אותו לאוסטריה,ואז סימן הרישום הגרמני בוטל ב-20.11.58.

עיסקת המכירה לא יצאה לפועל ואז הוקצה למטוס סימן רישום חדש D-EMAM ב-16.12.58,ולאחר יומיים נרשם שוב ע”ש חברת דורנייר.המטוס עזב את מפעל החברה באוברפאפנהופן לסיור הדגמה באפריקה בתאריך 21 בפברואר 1959. הטייס שהטיס אותו היה היינץ שאפר.הוא הגיע לקייפטאון,לאחר מכןן ביקר בפורט אליזבת ב-14 במרץ 1959, בגרוטפונטיין ב-23 באפריל 1959,בלוסאקה ב-7 במאי ,בפורט ג’נטיל ב-19 במאי , ובטוניס ב-5 ביוני. בטוניס נמכר לחברת (Cie De Transports Par Pipe Lines Au Saharas (TRAPSA,קיבל סימן רישום צרפתי F-OBOV ובוצעה בו ביקורת באל אואינה בתאריך 23 בספטמבר 1959 כשצבר 458 שעות טיסה.

כמטוס תצוגה של דורניר D-EMAM

נרשם כדגם DO-27Q-4 ב-5 באוקטובר 1959,לאחר שבוצעו בו שינויים בכני הנחיתה ובגלגל הזנב. הביקורת האחרונה שבוצעה בו היתה ב-16 ביוני 1969.המטוס נמכר לחיל האויר בשנת 1970  לצורך ההעברה קיבל סימן רישום אמריקאי. 

המטוס הופעל ע”י טייסת 100 במגוון משימות סיור,טיווח ותצפית. כשהוצא משירות הועבר לביה”ס הולץ ושימש לתירגול חניכי מגמת מכונאות מטוסים. לבסוף הועבר למוזיאון ח”א כשהוא צבוע עם המספר 100 ויותר מאוחר נצבע מחדש עם מספר הזנב המקורי.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 2211361.jpg
במוזיאון חיל האויר Photo: Fred Willemsen

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x