פרטי המטוס:
דגם: 707-328B
יצרן: בואינג,ארה”ב
מספר יצרן: 19291
מספר גוף: 536
מספר בלוק יצור: 5208
קוד תחזוקה: AF0009
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן בבואינג ע”י חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס. הוא נגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 7 בדצמבר 66 כשהוא נושא את אות הקריאה הצרפתי F-BLCE, וביצע את טיסת הבכורה ב-21 בפברואר 1967.
סופק לאייר פראנס בתאריך 7 במרץ 1967 ונכנס לטיסות סדירות בקוי החברה. הוחכר לחברת אייר אפריק ב-12 בפברואר 1968 ואות הקריאה הוחלף ל-TU-TXL.הוחזר לאייר פראנס ב-22 בפברואר ואות הקריאה הצרפתי נצבע עליו מחדש.הושכר שוב לאייר אפריק מ-11 במרץ 1968 ועד 22 במרץ 1968.
יצא משירות במאי 1981 והוכנס לאחסנה בשדה התעופה אורלי שבפריס.ב-15 ביולי 1981 נרכש ע”י חברת התעופה אייר גינאה וב-2 באוגוסט 1981 יצא ממוסך בשדה כשהוא צבוע מחדש בצבעי החברה ונושא את אות הקריאה 3X-GCC, אולם עיסקת הרכישה לא יצאה לפועל והמטוס נרשם מחדש ע”ש אייר פראנס וחזר לאחסנה.
בעודו באחסנה, נרכש לצורך מכירה בספטמבר 1982 ע”י חברת פרוגרס אויאיישן.עד לאותה עת צבר המטוס 45,600 שעות טיסה ו-13,700 מחזורי התעייפות. לאחר שנה הוחזר לכושר טיסה והועבר מאורלי לש”ת של בריסל בבלגיה ושם חזר לאחסנה,וב-25 במאי 1984 נרכש ע”י חברת התעופה הבלגית TEA ואות הקריאה הוחלף ל-OO-TYC.המטוס קיבל תעודת כושר טיסה בלגית מס’ 3389 ונכנס לשירות החברה בתאריך 19 ביוני 1984.
שירותו בחברה היה קצר. יצא משירות והושב לאחסנה בבריסל בספטמבר 1984 כשבספריו רשומות 45,676 שעות.בנובמבר 1984 שימש לטיסות בקו חרטום-בריסל-נתב”ג כחלק ממבצע “משה” להעלאת יהודי אתיופיה. הוחזר לבריסל בינואר 1985 והוחזר לאחסנה,ובדצמבר 1985 הוחכר לחברת אל על, הוחזר באותו חודש.
ב-23 באוקטובר 1986 נרכש ע”י חברת איירקרפט ליסינג קו. הוחכר חזרה ל-TEA באותו יום ושב לשירות בקוי החברה. יצא משירות ב-27 בדצמבר 1988 והוכנס לאחסנה בבריסל. ב-8 בפברואר 1989 נרכש ע”י חברת איירקספורט האמריקאית וקיבל את אות הקריאה N2090B. ב-26 ביולי 1989 נרכש ע”י התעשייה האוירית וקיבל אות קריאה ישראלי 4X-BYC.אות הקריאה הבלגי בוטל ב-31 ביולי 1989.
בספטמבר 1989 נרכש ע”י חברת קומודור אויאיישן, חברת בת של התעשיה האוירית. אות הקריאה האמריקאי בוטל. הועבר למיאמי לשיפוץ דרך שאנון שבאירלנד ב-10 באוגוסט 1990.כשחזר מהשיפוץ בוצעו בו התקנות שהפכו אותו למטוס ממסר קשר,והוא נכנס לשירות טייסת 120 בשנת 1991 תחת מספר הזנב 250 ואות הקריאה 4X-JYC.
בספטמבר 1997 צבר 54,281 שעות, ובדצמבר 1999 כבר צבר 54,979 שעות ו-21,007 נחיתות והיה מטוס הראם בעל המספר הרב של שעות טיסה בחיל האויר.לאחר שבוצעה בו ביקורת C8 וגם בדיקות סדקים בהן התגלו סדקים במחברי הכנפיים לגוף, הוחלט בחיל האויר להוציאו משירות.
המטוס קורקע ב-19 בפברואר 1999, שימש כעתודה לחירום, ולאחר מכן פורקו ממנו המנועים וכל סוג ציוד שניתן היה להשתמש כחלקי חילוף לצי מטוסי הראם, ולבסוף הוא נגרט בנתב”ג.