מטאור 18

תולדותיו של מטאור 18

פרטי המטוס

דגם: T.MK.7

יצרן: גלוסטר, בריטניה

הדמיית מחשב

תולדות המטוס

המטוס סופק לחיל האויר המלכותי הבריטי ב-7 ביוני 1951. הופעל בביה”ס לטיסה מתקדמת של ח”א המלכותי מס.211 בוורקסופ תחת מס’ זנב  WL466. יצא משירות  בתאריך 19.8.54, ונמכר לחברת גלוסטר ששיפצה אותו במפעלה בטרנט ראשטון . לצורך טיסות הניסוי לאחר השיפוץ  נשא את אות הקריאה G-7-132. 

נמכר לממשלת ישראל יחד עם מטאור  מס’ זנב WL434  (מס’ ח”א 17) במחיר של 32,300 ליש”ט כל אחד.המטוסים הועברו ארצה כשהם כסופים. מטוס זה נשא בעת ההעברה את המספר “112”.יצא מבריטניה ב-25 באוקטובר 1956, טס לפריס, משם לניס ומשם הגיע לרומא ב-30 באוקטובר וקורקע להחלפת מיכל דלק שנזל.

מרומא המשיך לברינדיזי, לאתונה, לניקוסיה ומשם ארצה.

התקבל בבסיס רמת דוד ב-19 באפריל 1956 הופעל להסבת טייסים למטוסי סילון בטייסת 117. כשנסגרה הטייסת הועברו המטאורים שלה לטייסת המילואים 107  שם שימשו כמטוסי האימון המתקדם של ביה”ס לטיסה. כשהודממה הטייסת באוגוסט 1964 הועברו המטוסים הדו מושביים והבם גם מטוס זה לטייסת 110, שם הופעל עד שיצא משירות.

הועבר לביה”ס הולץ ושימש להדרכת חניכי מגמת מכונאות מטוסים. לאחר מכן הועבר למוזיאון ח”א.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x