פרטי המטוס:
דגם: מטאור T.MK.7A
יצרן: גלוסטר, בריטניה
דגם יצרן: G.41G
מספר יצרן: G5/252
מספר גוף: G5 233.617
הסבה לדגם T.MK.7- אויונס פיירי, בלגיה
תולדות המטוס:
המטוס יוצר ע”י חברת גלוסטר כמטוס קרב דגם F.MK.4 תחת חוזה עבור חיל האויר הבלגי תחת מספר זנב בריטי VW322 . הועבר לבלגיה ונכנס לשירות בטייסת 349 של כנף 1 בבסיס בוושיין במאי 1949, שם קיבל את מספר הזנב EF-7 ואת הקוד SV-P.
ב-13 ביוני 1953 עבר תאונה עם נזק בקטגוריה 1. כשקיבלה הטייסת את המטאורים דגם 8 באותה שנה יצא משירות והועבר לחברת אויונס פיירי ב- Gosselies ושם הוסב לדגם T.MK.7 דו מושבי להדרכה,בעזרת קיטים שסופקו ע”י חברת גלוסטר. נכנס לשירות תחת מספר הזנב ED-14 בביה”ס לטייסי קרב בבסיס Koksijde.
יצא משירות ב-20 באפריל 1956 ונמכר יחד עם שלושה מטוסים אחרים לחיל האויר הישראלי. הוחזר לחברת פיירי לשיפוץ ולהסבה שנמשכה מ-12 באוגוסט עד נובמבר 1957, ובה הורכבו לו בין היתר, ולפי דרישה של חיל האויר, מיצבי והגאי כיוון וגובה דגם E.1/44 ומנועי דרוונט של מטאור מדגם 8. המטוס כונה בחיל האויר “מטאור שבע וחצי”.
המטוס הועבר ארצה בטיסה כשהוא נושא את סימן הרישום האזרחי (וגם אות קריאה ברדיו) 4X-FEA. הוצב בטייסת 117 בבסיס רמת דוד ושימש להדרכה ולגרירת מטרות. אבד בתאונה בתאריך 18 ביולי 1962.