מוסקיטו 2103

פרטי המטוס:

דגם: D.H.98  מוסקיטו FB.Mk.VI

יצרן: דה האוילנד, מפעל האטפילד, בריטניה

מספר ח”א הבריטי: SZ958

הדמיית מחשב

תולדות המטוס:

לאחר יצורו לפי חוזה מס’ 555/C.23(a) של משרד האויריה הבריטי, קיבל המטוס את מספרו הסידורי בחיל האויר המלכותי   ZS958 , הוצב בינואר  1945 בטייסת 464 (אוסטרלית) ונשא  שם את הקוד SB-C. הטייסת עברה לצרפת בפברואר 1945 ומטוסיה הופעלו מבסיס רוזייר אן סנטרס בתקיפות יום ולילה על מטרות גרמניות. ב-21 במרץ השתתף בתקיפת מטה הגסטפו בקופנהאגן. ב-17 באפריל עברה הטייסת לבסיס במלסברוק בבלגיה ושם הודממה ב-25 בספטמבר.

 ב-28 בספטמבר 1945 הועבר לטייסת 14 (שהיתה קודם לכן טייסת 143) בבסיס באנף ומשימותיה היו תקיפת ספינות. הטייסת הודממה   ב-31 במרץ 1946.

לאחר שיצא משירות  הוכנס לאחסנה ביחידת האחזקה מס’ 51  וב-4 באפריל 1948   נמכר לחיל האויר הצרפתי. כשיצא משירות היו רשומות  לשני מנועי המרלין 25 שלו  17:30 שעות והשני 16:10  שעות. הוא שומר והועמד באחסנה תחת כיפת השמים בבסיס שאטודון  תאריך השימור האחרון  היה ב-9 באוגוסט  1949.

בשנת 1951 הגיעו לצרפת מומחים טכניים ישראליים ובחרו מתוך מטוסי המוסקיטו המאוחסנים את המטוסים הטובים ביותר. הם הוחזרו לכושר טיסה והוטסו ארצה.

עם הגיעו, הוצב המטוס בטייסת 109 וקיבל את מספר הזנב 2103 .   נמחה בתאונה ב-31 בינואר 1954.

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *