דקוטה 038

פרטי המטוס

דגם: C-47B-35-DK

יצרן: דגלס, ארה”ב

מספר יצרן: 16559/33307

מס’ חא”א: 44-76975

תולדות המטוס

המטוס יוצר במפעל חברת דגלס באוקלהומה סיטי לפי חוזה מס’ AC-2032.סופק לזרוע האוירית של הצבא האמריקאי בתאריך 2.6.45.

נמכר  לח”א הצרפתי ונכנס לשירות תחת מספר זנב 476975 לאחר חודש בטייסת GT.2/15 בבסיס אורלאנס. בתאריך 21.10.45 הועבר לטייסת הסיוע למזרח הרחוק G.M.E.O. בבסיס טאן סון נהוט בויאטנם. הוחזר לטייסת GT.2/15 בתאריך 1.4.46 והופעל שם תחת אות קריאה FRASN וקוד זנב “N”.בתאריך 1.7.47 הועבר לטייסת GT.2/64 “אנג’ו” בבסיס גיאלאם (אות קריאה FRASQ קוד זנב “Q”).

הוחזר לצרפת באוקטובר 49 והוכנס לאחסנה ביח’ EAA.601 בבסיס שאטודון. ביוני 1950 הוחזר להודו-סין ונקלט בטייסת GT.2/64(אות קריאה FRBFQ,קוד זנב “Q”) .לאחר מכן הועבר למנילה שבפיליפינים בתאריך 5.12.53 והוחזר לבסיס הטייסת ב-12.4.54. הוחזר לצרפת בדצמבר 1954.

המטוס אוחסן בשאטודון בין 14.1.55 ל-29.4.55 ולאחר מכן הועבר לטייסת GT.2/61 “מיין” בבסיס אורלאנס.(אות קריאה FRAOB ,קוד זנב 61-OB).הועבר לטייסת GT.1/62 “אלג’רי” באלג’יריה בתאריך 13.6.55 (אות קריאה FRAXC,קוד זנבo62-XC),הועבר לטייסת GT.3/62 בתאריך 12.6.58,ולביה”ס לטיסה BE.702 בבסיס אוורד בתאריך 30.1.59.(אות קריאה FTEFJ,קוד זנב “J”) ולאחר מכן הוכנס לאחסנה בשאטודון בתאריך 17.8.59.

ב-23.9.59 הועבר לטייסת הקישור GLA.49 בבסיס ברזאוויל שבקונגו (אות קריאה  FSCHR קוד זנב “R”) ,לאחר שהוחזר לצרפת נכנס שוב לאחסנה בשאטודון ב-10.1.62.הועבר ב-30.5.62 לטייסת GSRA.76 בבסיס אוארגלה באלג’יריה (אות קריאה FSEYF, קוד זנב “F”),וב-2.2.63 הועבר לטייסת הקישור GLA.45 בבסיס בופאריק באלג’יריה.

הוחזר לצרפת ונכנס שוב לאחסנה בשאטודון ב-31.7.63,וב-26.3.64 הועבר למרכז הבין זרועי למחקר מנועים מיוחדים בקולום-בשאר (אות קריאה FSDKG,קוד זנב “KG”) ועם גמר השימוש בו הוכנס לאחסנה בשאטודון בתאריך 17.2.66.

נמכר לישראל בתאריך 26.6.67,הוטס ארצה ולאחר שיפוץ בתעשיה האוירית נכנס לשירות גף דקוטה של טייסת 120 תחת מספר זנב 038 ואות קריאה 4X-FNZ. כשהוקמה טייסת 122 הועבר אליה.

נגרע מהסד”כ בתאריך 22.3.88 והושבת.לאחר מכן הועבר לתצוגה במוזיאון ח”א.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 22avims.jpg
דקוטה 038 במוזיאון ח”א. צולם ע”י אבינעם מיסניקוב, נובמבר 1999

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *