מוסקיטו 2134

תולדותיו של מוסקיטו 2134

פרטי המטוס:

דגם: D.H.98  מוסקיטו FB.Mk.VI

יצרן: סטנדרד מוטורס, בריטניה

מספר ח”א הבריטי: RF896

מקור: אנציקלופדיה יפעת

תולדות המטוס:

לאחר יצורו לפי חוזה 1680 של משרד האויריה הבריטי, קיבל המטוס את מספרו הסידורי בחיל האויר המלכותי הבריטי    RF896.  הוצב בטייסת ההדרכה המבצעית מס’ 8 של פיקוד החופים (להק 17) בבסיס פרייזרבורג שבמחוז אברדינשייר בסקוטלנד,ולאחר מכן הועבר לטייסת ההדרכה המבצעית מס’ 132 של פיקוד החופים (להק 17) בבסיס איסט פורצ’ן , מזרחית לאדינבורו שבסקוטלנד.

לאחר סיום מלחמת העולם השנייה הוכנס לאחסנה ביחידת האחזקה מס’ 51  וב-8 בדצמבר 1947  נמכר לחיל האויר הצרפתי. כשיצא משירות היו רשומות בספריו 106 שעות ו-50 דקות, ושני מנועי המרלין 25 שלו צברו האחד 112:30 שעות והשני 110:35  שעות. הוא שומר והועמד באחסנה תחת כיפת השמים. תאריך השימור האחרון  היה ב-21 בינואר  1948.

בשנת 1951 הגיעו לצרפת מומחים טכניים ישראליים ובחרו מתוך מטוסי המוסקיטו המאוחסנים את המטוסים הטובים ביותר. הם הוחזרו לכושר טיסה והוטסו ארצה.

עם הגיעו, הוצב המטוס בטייסת 109 וקיבל את מספר הזנב 2134.   נמחה בתאונה בבסיס חצור בתאריך 9 באוגוסט 1955.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x