פרטי המטוס:
דגם: D.H.98 מוסקיטו F.B.Mk.VI
יצרן: דה הוילנד, מפעל האטפילד,בריטניה
מס’ ח”א המלכותי הבריטי: RS566
תולדות המטוס:
מטוס זה יוצר לפי חוזה מיניסטריון האויריה הבריטי מס’ o555/C.23(a) עם מנועי רולס רויס מרלין 25. וצוייד במכ”מ ASV דגם XV בחרטומו.הוצב בפברואר 1944 בטייסת 515 (להק הסיוע למפציצים מס’ 100 של פיקוד המפציצים) בבסיס ליטל סנורינג, סומן שם בקוד 3P-F ושימש למשימות לוחמה אלקטרונית, שיבוש אלקטרוני וגיחות חדירה ליליות כדי להטריד ולשבש את הפעילות הלילית של ח”א הגרמני. המטוס הוטס לעיתים גם ע”י מפקד הטייסת, מפקד כנף הווארד קלסי. משימתו הראשונה במטוס זה היתה גיחה נטולת אירועים לקוואקנברוק ב-5 בינואר 1945.
לאחר מכן הועבר המטוס לטייסת 141 (להק הסיוע למפציצים מס’ 100 של פיקוד המפציצים) בבסיס ווסט ריינהאם ושם שימש לאותן משימות עד סוף המלחמה.
כשיצא משירות נמכר לחיל האויר הצרפתי ב-20 באוגוסט 1947. לאחר שיצא משימוש הועמד יחד עם מטוסי מוסקיטו אחרים באחסנה תחת כיפת השמים בבסיס שאטודון. תאריך השימור האחרון שלו היה ב-26 ביולי 1949 ובספריו נרשמו סה”כ 253:45 שעות גוף , ושעות מנוע ימין ושמאל 11:40.
נרכש בחוזה המכירה הראשון שנחתם בין משרד הביטחון הישראלי לממשלת צרפת ב-17 בפברואר 1951 לאחר שנבחן (עם מטוסים אחרים) ע”י צוות מומחי תחזוקה ישראליים בנובמבר 1950. הוחזר לכושר טיסה, הועבר ארצה בטיסה ב-19 בדצמבר 1951 והוצב בטייסת 109 בבסיס חצור.
המטוס נמחה בתאונה בסדום ב-4 במאי 1954