פרטי המטוס:
דגם: סופר מיסטר B.2 מוסב לתצורת ‘סער’
יצרן מקורי: דאסו, צרפת
הסבה לסער: התעשייה האווירית
מספר יצרן: 142
תולדות המטוס
מטוס הסופר מיסטר המקורי נרכש מחיל האויר הצרפתי, שם הופעל תחת הקוד o12-YL ובספריו רשומות 269:00 שעות טיסה.
הועבר ארצה במסגרת מבצע ההעברה Rose 1 ונחת בבסיס חצור ב-11 במרץ 1960. הוטס במסגרת טייסת 105. מעיון בהיסטורית האחזקה שלו עולה, כי ב-10 ביוני 1960 נגע טייסו בנחיתה לפני תחילת המסלול ושבר גלגל.
עם פתיחת מבצע “מוקד” ב-5 ביוני 1967, הטיס אותו צבי אומשווייף ז”ל בגל הראשון של התקיפה במבנה “טופז” של הטייסת לתקיפת בסיס חיל האויר המצרי כברית , כמו כן בגל השני לתקיפת בסיס מנצורה. בגל השלישי הטיס אותו יאיר ברק לתקיפת תחנת המכ”מ הירדנית בעג’לון, ואילן רון בגל החמישי לתקיפת בסיס חיל האויר המצרי בילבייס.
את טיסתו האחרונה כמטוס סמב”ד בחיל האויר ערך בתאריך 21 בפברואר 1970 ולאחריה הועבר לתעשיה האוירית, ושם הוסב לדגם “סער” מס’ זנב 43 ,חזר לטייסת והשתתף בקרבות מלחמת יום הכיפורים.
כשיצא משירות נמכר לחיל האויר של הונדורס באפריל 1976, ושם הוטס עם מספר זנב FAH2006. מערכותיו האויוניות שודרגו בארה”ב בין השנים 1985-1986.
את טיסתו האחרונה ערך ב-10 בדצמבר 1992. יצא משירות ואוחסן בבסיס לה סייבה מ-27 בינואר 1996. צולם שם בשנת 2015.