דגם: ERJ-190LR
יצרן: אמבראר, ברזיל
מספר יצרן: 19000616
מספר גוף: 616
קונפיגורציה: Y100
כינוי: “רפי הרלב”
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן על ידי חברת הליסינג CIT. ביצע את טיסת הבכורה תחת אות הקריאה PT-TJU ב-2 לאפריל 2013.הוחכר לחברץ Denim Air
המטוס הוחכר בחכירה רטובה לחברת התעופה FlyNonstop החל מרגע קבלתו , ונמסר ישירות ל-FlyNonstop בטקס שנערך במטה חברת אמבראר בסן חוזה דה קאמפוס ב-15 באפריל 13, ובאותו יום הוטס בנתיב: סן חוזה דה קאמפוס (ברזיל) – נטל (ברזיל) – גרן קנריה (ספרד) – מסטריכט (הולנד) –לבסיס החברה בש”ת כריסטיאנסנד, אליו הגיע ב-18 באפריל כשהוא נושא את אות הקריאה ההולנדי PH-FNS.החברה החלה להטיסו מתאריך 25 באפריל בטיסות ללא חניה מבסיסה בכריסטיאנסנד לשדות תעופה בערים במרכז ובדרום אירופה, ועד ה-29 לאוקטובר 2013, כשפשטה רגל.
המטוס הוחזר לחברת התעופה Denim Air ב-31 לאוקטובר 2013 כאשר הוא טס בנתיב קריסטיאנסנד (נורבגיה) – אקסטר (אנגליה). המטוס אוחסן בשדה התעופה תחת אות הקריאה G-CIDI.
ב-17 לדצמבר 2013 הוחזר המטוס לחברת הליסינג, אך עדיין המתין לגורלו בשדה התעופה הורן בבורנמות’ באנגליה, לשם הועבר.
נחכר ע”י חברת ארקיע ונצבע בצבעי החברה.
ב-13 למרץ 2014 הוטס המטוס בנתיב אקסטר (אנגליה) – נתב”ג, ונחת בארץ ב-14 למרץ 2014,. נרשם ברשות התעופה האזרחית וקיבל את אות הקריאה 4X-EMB. למטוס נערך טקס קבלה בנתב”ג, ושם זכה לשם “רפי הרלב”. (רפי הרלב ז”ל היה מנכ”ל אלעל ויו”ר הדירקטוריון בארקיע).
ב-27 באפריל 15 בשעה 15:10, לאחר המראה ממסלול 03 בשדה דב בטיסה IA-803 לאילת,פגע המטוס בציפור. הצוות ישר אותו בגובה 2,500 רגל והופנה לנחיתה על מסלול 12 בנתב”ג כ-10 דקות לאחר ההמראה.
המטוס הוחזר לחברת Falko Regional Aircraft ורישומו הישראלי בוטל בתאריך 8 בנובמבר 2020. הוא קיבל בבריטניה את סימן הרישום G-CIDI והוחכר לחברת התעופה האוסטרלית National Jet Express במאי 2021.
המטוס קיבל את סימן הרישום VH-IQA באותו חודש והוא מוטס ע”י חברת Cobham Aviation עבור National Jet Express.