פרטי המטוס:
דגם: KC-97G-26-BO סטרטוטנקר
טיפוס: מטוס תובלה
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 16714
מס’ חא”א: 52-2683
כינוי: “ערד”
תולדות המטוס:
הופעל בחיל האויר האמריקאי כמטוס לתדלוק באויר. לאחר מכן הוסב כמטוס תובלה דגם C-97K ע”י ביטול ציוד התדלוק. לאחר שיצא משירות הועבר לאחסנה בבסיס דייויס-מונת’ן שבאריזונה, מנועיו ומדחפיו הוסרו ואוחסנו בנפרד.

המטוס אותר ע”י אנשי התעשיה האוירית,משרד הביטחון הישראלי חתם חוזה עם חברת איירו ספייסליינס להרכבת המנועים על חמשת המטוסים שנרכשו ולהשמיש אותם, וזו שלחה את המכונאי הבכיר דון סטרמאן להשגיח על העבודה. הוא התרשם מיעילות צוות המכונאים של התעשיה האוירית שעסקו בהשמשת המטוסים,אבל בבוקר אחד ביוני 1967 נדהם בראותו שהצוות לא הופיע לעבודה.הוא תחקר את אנשי ח”א האמריקאי במקום ומהם למד שהצוות הישראלי עזב בפתאומיות באמצע הלילה. הם חזרו ארצה כדי להשתתף במלחמת ששת הימים.
הם חזרו לאחר עשרה ימים והמשיכו בעבודה.הוכשר לטיסה והועבר ארצה כשהוא מוטס ע”י טייסים יוצאי חברת התעופה פן אם וצוות מכונאים של התעשיה האוירית בנתיב טוסון- טולסה, ניו יורק, גאנדר, שאנון, מעל צרפת, איטליה ויוון, ונחת בשדה התעופה בלוד ב-26 במאי 1967.
המטוס הועבר לתעשיה האוירית ובה הוסב למטוס צילום.נכנס לשירות בטייסת 120 ב-10 בינואר 1971. הופל ע”י טיל SA-2 מצרי ב-17 בספטמבר 1971 וכל אנשי צוותו למעט אחד נהרגו.
שם המטוס היה ״ערד״ ושריד מחותם השם נמצא בחדר מורשת בנבטים