פרטי המטוס:
דגם: ספיטפייר Mk.IXe
יצרן: ויקרס ארמסטרונג, בריטניה
מס’ ח”א המלכותי: TE564

תיאור האירוע:
במסגרת קורס אימון מתקדם מס’ 14 שנערך בטייסת 107 בבסיס רמת דוד, המריאה ביום 25 בדצמבר 1953 בשעה 11:30 רביעיית מטוסי ספיטפייר להדגמת הפצצת צלילה וצליפה. המבנה ביצע אימון תש”ת מעל בסיס עין שמר ולאחר מכן על ישוב בצפון.
המבנה שב לנחיתה ברמת דוד בשעה 12:35. המטוסים נחתו בזוגות. החניך סג”מ צ’יטה כהן (לימים חבר כנסת) , שהטיס את ספיט 03 של טייסת 105,נחת עם המוביל . הנחיתה היתה בצד ימין של המסלול, אולם הטייס הגיע מהר מידי, נגע וביצע “קנגורו” של 3 מטר, נסחף ימינה, נגע מחוץ למסלול, וכשהגיע המטוס להצטלבות המסלולים, התקשה הטייס לזהות את מקומו יחסית למסלול, נחת מחוצה לו והתהפך.
המטוס חולץ והובל קרקעית ליחידת האחזקה האוירית בבסיס תל נוף. לאחר סקר נזקים,הנזק למטוס הוגדר סוג “4” עקב “אורכני הגוף כפופים, יחידת הזנב הרוסה, כנף שמאל ניזוקה קשה”.
הוצאה בקשה למחיית המטוס מס’ 144.המחייה אושרה ע”י מפקד יא”א 22 רס”ן פרץ פורן,אחריו הקצין המקצועי החילי אל”מ יהודה רבין, אחריו אישר ראש מחלקת אפסנאות אל”מ יהושע גילוץ, ולבסוף הבקשה אושרה ע”י מפקד החיל אלוף דן טולקובסקי ב-4 באפריל 1955.
(נזק שאינו ניתן לתיקון) והוא הורד מהמצבה במרץ 1954.