פרטי המסוק:
דגם: 212
יצרן: בל,ארה”ב
מספר יצרן: 30746
שנת יצור: 1975
תולדות המסוק:
נרכש ע”י חברת המימון והחכרת המטוסים Greyhound Leasing & Financial Corp מפניקס שבאריזונה והופעל ע”י חברת Petroleum Helicopters תחת סימן הרישום N90145 לטיסות לאסדות נפט.סימן רישום זה הוצא בתאריך 9 בדצמבר 75. מינואר 1984 ועד אפריל 199 היה המסוק רשום על שמה של פטרוליום הליקופטרס. הרישום האמריקאי בוטל ב-26 באפריל 1991 כשהמסוק היה רשום בקנדה מזה 5 שנים.
ב-27 ביוני 1986 נמכר לחברת Liftair International 1985 Ltd מקלגרי שבקנדה,ונרשם על שמה תחת סימן הרישום C-GZRC.
ב-10 במאי 1991 נמכר לחברת Nahani Helicopters LTD מדלתא שבמחוז קולומביה הבריטית, הרישום בוטל ב-15 ביוני 1992.
ב-18 ביוני 1992 נרשם בארה”ב לשם נשלח לשיפוץ בחברת Crew Concepts Inc תחת סימן הרישום N50932,שהוקצה לצורך טיסות הניסוי.
ב-12 בנובמבר ועד 30 בנובמבר 1992 היה רשום שוב בקנדה ע”ש Nahani Helicopters LTD תחת סימן הרישום הקנדי הקודם.
ב-30 בנובמבר 1992 נרשם ע”ש חברת Canadian Helicopters LTD מהעיר סינט ג’והנס במחוז ניו פאונדלנד.משנת 1994 עד שנת 1996 הופעל ע”י החברה משדה התעופה וילסון שבניירובי תחת חוזה של האו”ם.רישום זה בוטל ב-14 במרץ 1996. יומיים למחרת נרשם ע”ש חברת Skylink Aviation Inc. מהעיר מיסיסגואה שבמחוז אונטריו.
המסוק הוחכר ע”י חברת אופק צילומי אויר, הובא ארצה וקיבל את סימן הרישום 4X-BJN. הופעל ע”י חברת כימניר, ושימש לתובלה ולהרמת מטענים בעזרת מנוף המטען. בתאריך 9 ביולי 1998 נפגע ממסוק בל 206 סימן רישום 4X-BJO שהתרסק עליו בש”ת הרצליה.
חונה בהרצליה (צילום:ארזS) | אתר התאונה בשדה הרצליה |
פינוי לסורוקה של מאבטחים שנפצעו בתקיפה על שגרירות ישראל בעמאן בשנת 1997 (צילום:ישראל סאן, אוסף אונ’ הרוורד) | (צילום:יעקב הרשקוביץ,כימניר,ע”י ויקימדיה) |
תוקן והוחזר לבעליו. נמכר לחברת National Helicopters Inc מקליינבורג שבמחוז אונטריו בקנדה ונרשם על שמה תחת סימן הרישום C-FBEP בתאריך 8 ביולי 2004. רישום זה בוטל ב-17 בפברואר 2005 כשהמסוק נמכר לחברת Campbell Helicopters Ltd מאבוטספורד במחוז קולומביה הבריטית שם הוא מופעל עד היום.