פרטי המטוס:
דגם: U.206B סופר סקייואגון
יצרן: ססנה, ארה”ב
מספר יצרן: U206-0705
שנת יצור: 1967
תולדות המטוס:
המטוס , שמצוייד במצופי וויפליין 4000 לנחיתה על מים, וכולל קיט הסבה להמראה ונחיתה קצרה, וכן מיכלי דלק לטווח ארוך, הופעל בארה”ב ברישום N376TS ע”י חברת Aero Med Inc מסטייפלטון שבמדינת ניו יורק.נמכר למפעיל בהולנד ושם הוטס תחת הרישום PH-PCE בתחילה, מ-25 באפריל 1990 ע”י מועדון הצניחה Noord-Nederlandse Parachutisten Club.בעיר גרונינגן, ולאחר מכן מה-12 באפריל 1999 ע”י ע”י חברת General Enterprises BV באלדה.
נמכר ב-22 באוגוסט 2001 לחברת BVI Air בארה”ב והופעל תחת סימן הרישום N79MT.לאחר מכן הופעל בזנזיבר תחת סימן הרישום 5H-QIK ע”י חברת SEAPLANES AFRICA CO. LTD.תעודת הרישום שלו שם הוצאה בתאריך 14 בדצמבר 2011, וסימן הרישום האמריקאי בוטל ב-8 בדצמבר 2011. המטוס הוצע למכירה כשצבר 5,550 שעות טיסה .
נרשם ברשות התעופה האזרחית בארץ ע”י רוי ריטר, בעל מועדון הצניחה “סקיי דייב” באילת, והוקצה לו סימן הרישום 4X-CWD ב-3 באוקטובר 2018. המטוס הוטס ישירות מאפריקה לאורך 4,800 ק”מ עם נחיתות לתידלוק ובמשך שמונה ימים ע”י ריטר ונחת בשדה התעופה באילת ב-31 ביולי 2018..
המטוס שימש להטסת נוסעים עם נחיתה בכינרת ובמפרץ אילת. את נחיתתו הראשונה בכינרת ערך ב-8 בפברואר 2019 . לצורך נחיתתו הוציא מנהל אגף א’ (כלי שיט קטנים ומשיטים) ברשות הספנות והנמלים, הודעה לימאים והמשיטים כינרת ובאילת, ובה קבע את מיקומו של המנחת בכל ים, וקבע כללי התנהלות למשיטים במקרה של נחיתת המטוס.
רישומו הישראלי של המטוס בוטל בתאריך 16 בדצמבר 2020 לאחר שנמכר לחו”ל בעקבות קשיים כספיים שאליהם נקלע בעליו.