פרטי המטוס
דגם: ׂׂׂׂ737-804ׂWL
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 30466
מספר גוף: 505
קונפיגורציה: Y189

תולדות המטוס:
המטוס הוזמן על ידי חברת התעופה Britannia Airways. ביצע את טיסת המבחן שלו ב-22 לפברואר 2000 תחת סימן הרישום N1786B. סופק ב-8 לאפריל 2000 וקיבל את סימן הרישום הבריטי G-BYNB.
נרשם מחדש בהולנד ב-8 לינואר 2002 תחת סימן רישום PH-ABE.
הועבר לחברת הבת Britannia Airways AB, אשר פועלת בשוודיה. ואז סימן הרישום שונה ל- SE-DZM. ב-2 למאי 2005 הועבר לחברת התעופה הגרמנית Hapagfly וקיבל את סימן הרישום D-ATUB. היות ומפעילו המקורי של המטוס פשט את הרגל בשנת 2005, המטוס נמכר לחברת הליסינג NBBL.
ב-23 לנובמבר 2005 הוחכר המטוס לחברת התעופה Thomsonfly וקיבל את סימן הרישום G-CDZM. ב-1 למאי 2009 שונה שם החברה לThomson Airways, אך המטוס הוטס תחת אותו סימן רישום. יצא משירות ואוחסן בשדה התעופה שאנון שבאירלנד ב-15 לאפריל 2012, והוחזר לחברת החכירה ב-8 למאי 2012.
המטוס הוחכר לאל על, ונשלח אליה ב-16 למאי 2012, כשהוא טס ישירות משאנון לנתב”ג. המטוס הגיע לארץ ב-17 למאי 2012, וקיבל את סימן הרישום הישראלי 4X-EKR.
לאחר מספר חודשים בשירות אל על, בסוף שנת 2012, נשלח המטוס לשאנן לצורך התקנת כנפונים. לאחר מכן דגם המטוס שונה מ- 737-804 ל- 737-804(WL).
המטוס מוטס בעיקר בחברת הבת של אלעל – סאנדור, לכן הוא גם לא כולל 2 מחלקות, אלא מחלקת תיירים בלבד, בעלת 189 מושבים בקווי החברה לאילת ולאירופה.
צביעת המטוס איננה סטנדרטית לאל על – המטוס כולו צבוע בלבן, כאשר מאחור מופיע סימן הרישום הישראלי ומלפנים רשומה כתובת האתר של חברת הבת סאנדור.