פרטי המטוס:
דגם: 767-3Q8ER
יצרן: בואינג,ארה”ב
מספר יצרן: 27600
מספר גוף: 655
שנת יצור: 1997
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן בחברת בואינג ע”י חברת השכר למטוסים GECAS וביצע את טיסת הבכורה בתאריך 7.4.97 כשהוא נושא את הרישום הארעי N6005C.
המטוס נצבע בצבעי חברת התעופה אייר אירופה שהחכירה אותו מ-GECAS והוטס לאיטליה תחת סימן הרישום האירי EI-CNS לשימוש בסניף האיטלקי של החברה.המטוס נמסר בתאריך 16.4.97.בזמן הפעלתו בחברה,נמכר לחברת השכר ILFC והמשיך בהחכרה לאייר אירופה.
ב-25.9.2002 הוחכר לחברת התעופה השוויצרית בלאייר והופעל בה כשהוא נושא את סימן הרישום HB-ISE ואת הכינוי “Rondomondo”.
ב-3.6.2008 הועבר מש”ת ציריך לש”ת בהמבורג לשם צביעה בצבעי חברת התעופה הגרמנית אייר ברלין שחכרה אותו מידי ILFC.בלאייר החכירה את המטוס מאייר ברלין מ-11.6.08.
בתאריך 23 באפריל 2009,לאחר שנחת בשדה התעופה הבינלאומי פונטה קנה שברפובליקה הדומיניקנית,פגע במטוס טרקטור גורר בחלקו האחורי התחתון.למטוס נגרם נזק ולאחר תיקונו המריא לדרכו.
המטוס יצא משירות ואוחסן בש”ת ע”ש פרנץ יוזף שטראוס באוברדינג ,ליד מינכן שבגרמניה, ב-26.10.09, ובתאריך 9.2.10 הוטס מאוברדינג דרך ש”ת באנגור שבמדינת מיין בארה”ב אל ש”ת העירוני בליק סיטי שבמדינת פלורידה כשהוא נושא את סימן הרישום N271LF ושם יצא סופית משירות.
חברת אל על רכשה את המטוס והוא נחת בנתב”ג בתאריך 22 ביוני 2010. לאחר ביקורת קבלה ופעולות תחזוקה במוסך אל על בנתב”ג נכנס המטוס לשירות בקוי החברה.
ב-7 בספטמבר 2014 בשעה 02:30, אירעה תקלה במשאבת דלק במנוע 1 בטיסה LY029 לטורונטו עם 194 נוסעים . המנוע כובה, הטייס ריקן דלק במשך שעה וחזר לנחיתה. הנוסעים הועברו למטוס אחר והמריאו בשעה 06:30.
ב-4 בינואר 2018 בטיסה LY393 לברצלונה המטוס חזר לנחיתה עקב תקלה במערכת ההידראולית.
ב-3 במרץ 2018 המטוס נדחף לעבר נקודת ההתנעה המיועדת ולקראת סוף הדחיפה, המטוס השני, בואינג 737 של חברת גרמניה D -ABLB, קיבל אישור דחיפה לנקודת התנעה אחרת, ששונתה על ידי פקח ההסעה תוך כדי הדחיפה. בשלב בו נותרו למטוס אל על 14 מטרים עד ההגעה לנקודת ההתנעה, פגעו זנבו וזנב מטוס חברת גרמניה זה בזה ושני המטוסים נעצרו. למטוסים נגרם נזק, אך לא פרצה אש ולא נוצרה בהלה על סיפונם. לא הוכרז מצב חירום או כוננות לחירום. הנוסעים הורדו מהמטוסים והועברו לטרמינל.
המטוס יצא משירות ולבסוף נגרט בנתב”ג ב-27 ביוני 2019.
תודתנו לד”ר נעם הרטוך על העזרה בפרטים