פרטי המטוס
דגם: 767-27E(ER)
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 24854
מספר גוף: 326
קונפיגרוציה: C24Y167
מספר צי: 611
כינוי: “דליית אל כרמל”

המטוס הוזמן על ידי חברת התעופה הצרפתית Aeromaritime. נגלל ב-2 באוגוסט 1990,ביצע את טיסת הניסוי ב- 22 לאוגוסט 1990 תחת סימן הרישום הזמני N6018N ונשלח לחברה ב-28 לספטמבר 1990. קיבל את אות הקריאה F-GHGE.
החברה התאחדה עם חברת התעופה הלאומית של צרפת – Air France ובעקבות כך הועברה בעלותו לחברה ב-2 לאוקטובר 1991. המשיך לטוס תחת אותו אות הקריאה.
ב-15 למאי 1992 הוחכר לחברת התעופה הבולגרית Balkan – Bulgarian Airlines. הופעל בחברה כ-7 שנים תחת אות הקריאה הצרפתי, אך נצבע בסכמת הצביעה של חברת התעופה הבולגרית. הוחזר ב-30 למרץ 1999.
חברת אל על רכשה את המטוס והוא הגיע לארץ ב-2 לאפריל 1999 בטיסת אל על LY026 מפריס. הוא קיבל את אות הקריאה 4X-EAF, את הכינוי דליית אל כרמל, ואת מספרו בצי – 611. נכנס לשירות בטיסה LY541 לאתונה.
בארץ בוצעו במטוס השינויים הבאים:
המטוס נצבע בסכמת אל על המלאה, כמו שאר הצי של מטוסי הבואינג 767-200.
תא הנוסעים עוצב מחדש, כך שיתאים לשאר הצי. במקור כלל המטוס 4 מושבים במחלקה ראשונה, 8 מושבים במחלקת עסקים ו-200 מושבים במחלקת תיירים. אל על הסבה אותו כך שיכלול 24 מושבים במחלקת עסקים ו-167 מושבים במחלקת התיירים.
ב-2 באוגוסט 2008 פגעה ציפור במנוע בהמראה מבייג’ין. המטוס חזר לנחיתה.
המטוס יצא משירות כשחזר מטיסה LY5022 מהרקליון ב-13 באוקטובר 2013. הועבר לאחסנה ולפירוק מנועים ומכלולים, שימש לתרגילי חירום ונגרט בנתב”ג בספטמבר 2014

תודתנו לד”ר נעם הרטוך על העזרה בפרטים