בואינג 767 4X-EAF

תולדות מטוס 767 "דליית אל כרמל" של אל על

פרטי המטוס

דגם: 767-27E(ER)

יצרן: בואינג, ארה”ב

מספר יצרן: 24854

מספר גוף: 326

קונפיגרוציה: C24Y167

מספר צי: 611

כינוי: “דליית אל כרמל”

תולדות המטוס:
 
המטוס הוזמן על ידי חברת התעופה הצרפתית Aeromaritime. נגלל ב-2 באוגוסט 1990,ביצע את טיסת הניסוי ב- 22 לאוגוסט 1990 תחת סימן הרישום הזמני   N6018N ונשלח לחברה ב-28 לספטמבר 1990. קיבל את אות הקריאה F-GHGE.
 
החברה התאחדה עם חברת התעופה הלאומית של צרפת – Air France ובעקבות כך הועברה בעלותו לחברה ב-2 לאוקטובר 1991. המשיך לטוס תחת אותו אות הקריאה.
 
ב-15 למאי 1992 הוחכר לחברת התעופה הבולגרית Balkan – Bulgarian Airlines. הופעל בחברה כ-7 שנים תחת אות הקריאה הצרפתי, אך נצבע בסכמת הצביעה של חברת התעופה הבולגרית. הוחזר ב-30 למרץ 1999.
 
חברת אל על רכשה את המטוס  והוא הגיע לארץ ב-2 לאפריל 1999 בטיסת אל על LY026 מפריס. הוא קיבל את אות הקריאה 4X-EAF, את הכינוי דליית אל כרמל, ואת מספרו בצי – 611. נכנס לשירות בטיסה LY541  לאתונה.
 
בארץ בוצעו במטוס השינויים הבאים:

המטוס נצבע בסכמת אל על המלאה, כמו שאר הצי של מטוסי הבואינג 767-200.

תא הנוסעים  עוצב מחדש, כך שיתאים לשאר הצי. במקור כלל המטוס 4 מושבים במחלקה ראשונה, 8 מושבים במחלקת עסקים ו-200 מושבים במחלקת תיירים. אל על הסבה אותו כך שיכלול 24 מושבים במחלקת עסקים ו-167 מושבים במחלקת התיירים.
 
ב-2 באוגוסט 2008 פגעה ציפור במנוע בהמראה מבייג’ין. המטוס חזר לנחיתה.
 
המטוס יצא משירות כשחזר מטיסה LY5022 מהרקליון ב-13 באוקטובר 2013. הועבר לאחזנה ולפירוק מנועים ומכלולים, שימש לתרגילי חירום ונגרט בנתב”ג בספטמבר 2014

תודתנו לד”ר נעם הרטוך על העזרה בפרטים

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x