בואינג 4X-EAM 767

תולדות מטוס 767 של אל על

פרטי המטוס:
 
דגם: 767-3Q8(ER)
 
יצרן: בואינג, ארה”ב
 
מספר יצרן: 28132
 
מספר קו יצור: 692
 
טיסה ראשונה: 27.2.98

מספר צי: 614

כינוי:

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא ליאור-פז.jpg
צילום: ליאור פז


תולדות המטוס:
 
הוזמן ע”י חברת הליסינג למטוסים ILFC  בקונפיגורצית מושבים  F30Y178. הוחכר לחברת התעופה האמריקאית TWA ונכנס לשירות בתאריך 10.3.98 תחת סימן רישום N634TW  ומספר צי 16104.באפריל 2001 נרכשו נכסיה של TWA ע”י חברת AMR, חברת האם של חברת התעופה אמריקן איירליינס. החכירה הועברה לאמריקן איירליינס בתאריך 12.2.2001 ולאחר שהופעל בקוי החברה הוחזר ל-ILFC בתאריך 4.4.03 ואוחסן.

ב-1.8.03 הוחכר לחברת התעופה הסינית אייר צ’יינה תחת סימן רישום   B-2493 , ובינואר 2009 הוחכר לחברת התעופה איירוסוויט, תחת סימן רישום    UR-VVT. הופעל עד שיצא משימוש בתאריך 14.10.11.

בשירות אייר צ’יינה (Photo: Andreas Traxler)

הוחכר לאל על בתאריך 1.11.11 וקיבל סימן רישום ישראלי  4X-EAM ומספר צי 614.  נחת בנתב”ג  בשעה  08:40 ביום 3.12.11. בטיסת VV-2706 משנגחאי.הועבר למוסך אל על להתקנות לפני כניסתו לשירות. קונפיגורצית המושבים באל על היתה C22W28Y178.

בתאריך 3 במרץ 2014, בשעה 22:19, כשהמטוס היה בטיסת אל על LY324 מפריס לנתב”ג,והיה בטיפוס לאחר ההמראה, גילה הצוות תקלה באחד המנועים. הצוות יישר את המטוס בגובה FL160 וחזר לנחיתה בש”ת שארל דה גול.המטוס נחת בשלום על מסלול 26L בשדה, כ-30 דקות לאחר ההמראה.

ב-15 ביוני 2015, בשדה התעופה של בייג’ין בסין,התגלתה נזילת שמן רצינית מאחד המנועים. המטוס קורקע להחלפת מנוע.

ב-21 בדצמבר 2016, בטיסה LY30 מטורונטו לתל אביב, אירעה הזדקרות מדחס במנוע 2 לאחר המראה בגובה 13,000 רגל, והחלה אש במנוע, עקב להב שנשבר בטורבינה. הקברניט הפנה את המטוס מעל אגם אונטריו לריקון דלק, ולאחר 50 דקות נחת בשלום בטורונטו על מסלול 23.

ב-15 ביוני 2018, החלה נזילה רצינית של שמן הידראולי. המטוס קורקע ותוקן במשך 3 ימים.

המטוס יצא משירות החברה ב-1 בפברואר 2019 לאחר שחזר מבייג’ין בטיסה LY096 אוחסן בנתב”ג עד 28 באפריל 2019, ואז הוטס לאחסנה בש”ת גודייר בארה”ב, ובינואר 2021 נמכר לחברת AerSale Inc המתמחה בשיפוץ ומכירת חלקי מטוסים.וסימן הרישום שלו שונה ל-N281AS.

באחסנה בשדה התעופה גודייר בארה”ב

תודתנו לד”ר נעם הרטוך על העזרה בפרטים

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
מנוי
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

0
Would love your thoughts, please comment.x