בואינג 4X-EAM 767

פרטי המטוס:
 
דגם: 767-3Q8(ER)
 
יצרן: בואינג, ארה”ב
 
מספר יצרן: 28132
 
מספר קו יצור: 692
 
טיסה ראשונה: 27.2.98

מספר צי: 614

כינוי: דליית אל כרמל

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא ליאור-פז.jpg
צילום: ליאור פז


תולדות המטוס:
 
הוזמן ע”י חברת הליסינג למטוסים ILFC  בקונפיגורציה F30Y178. הוחכר לחברת התעופה האמריקאית TWA ונכנס לשירות בתאריך 10.3.98 תחת סימן רישום N634TW  ומספר צי 16104.באפריל 2001 נרכשו נכסיה של TWA ע”י חברת AMR, חברת האם של חברת התעופה אמריקן איירליינס. החכירה הועברה לאמריקן איירליינס בתאריך 12.2.2001 ולאחר שהופעל בקוי החברה הוחזר ל-ILFC בתאריך 4.4.03 ואוחסן.

ב-1.8.03 הוחכר לחברת התעופה הסינית אייר צ’יינה תחת סימן רישום   B-2493 , ובינואר 2009 הוחכר לחברת התעופה איירוסוויט, תחת סימן רישום    UR-VVT. הופעל עד שיצא משימוש בתאריך 14.10.11.

הוחכר לאל על בתאריך 1.11.11 וקיבל סימן רישום ישראלי  4X-EAM ומספר צי 614.  נחת בנתב”ג  בשעה  08:40 ביום 3.12.11. הועבר למוסך אל על להתקנות לפני כניסתו לשירות. קונפיגורצית המושבים באל על היתה C22W28Y178.

בתאריך 3 במרץ 2014, בשעה 22:19, כשהמטוס היה בטיסת אל על LY324 מפריס לנתב”ג,והיה בטיפוס לאחר ההמראה, גילה הצוות תקלה באחד המנועים. הצוות יישר את המטוס בגובה FL160 וחזר לנחיתה בש”ת שארל דה גול.המטוס נחת בשלום על מסלול 26L בשדה, כ-30 דקות לאחר ההמראה.

המטוס יצא משירות החברה ב-1 בפברואר 2019 ואוחסן בנתב”ג עד 28 באפריל 2019 ואז הוטס לאחסנה בש”ת גודייר בארה”ב, ובינואר 2021 נמכר לחברת AerSale Inc המתמחה בשיפוץ ומכירת חלקי מטוסים.וסימן הרישום שלו שונה ל-N281AS.

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *