פרטי המטוס
דגם: 737-804ׁׂׂׂׂׂׂׂׂׂWL
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 30465
מספר גוף: 502
קונפיגורציה: Y189
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן על ידי חברת התעופה Britannia Airways AB, אך ההזמנה בוטלה ונרשמה על שם חברת התעופה Britannia Airways. המטוס ביצע את הטיסה הראשונה ב-19 לפברואר 2000 תחת סימן הרישום N1786B.
נמסר לחברת התעופה ב-6 לאפריל 2000 וקיבל את סימן הרישום הבריטי G-BYNC. ב-6 לנובמבר 2001 שונה רישומו של המטוס ל-PH-AAV. למחרת היום הועבר לחברת הבת Britannia Airways AB, אשר פועלת בשוודיה. קיבל את סימן הרישום SE-DZL.
המטוס הוחכר לחברת התעופה הגרמנית Hapagfly ב-12 למאי 2005, וקיבל את סימן הרישום D-ATUA. בעקבות פשיטת הרגל של חברת Britannia Airways, נמכר המטוס לחברת הליסינג NBBL.חברה זו המשיכה להחכיר את המטוס ל-Hapagfly.
ב-28 לאפריל 2006 הועבר המטוס לחברת התעופה Thomsonfly וקיבל את סימן הרישום G-CDZL.ב-1 למאי 2009 שונה שם החברה לThomson Airways, אך המטוס הופעל תחת אותו סימן הרישום .
יצא משירות ב-8 לאפריל 2012 והוטס ממנצ’סטר לשאנון שבאירלנד.
המטוס הוחכר לאל על, והוא נשלח אליה ב-12 למאי 2012, כשהוא טס ישירות מש”ת שאנון לנתב”ג. הגיע לארץ ב-13 למאי 2012, וקיבל את סימן הרישום 4X-EKM.
לאחר מספר חודשים בשירות אל על, באוקטובר 2012, נשלח המטוס לשאנון לצורך התקנת כנפונים. לכן דגם המטוס שונה מבואינג 737-804 לבואינג 737-804(WL).
למטוס ישנה צביעה בסיסית, דומה לזו שיש במטוסים אחרים בחברה, לא מדובר בצביעה מלאה אלא צביעה חלקית, כמו זו שיש בבואינג 767-300 הנושא את סימן הרישום 4X-EAJ.
מבנה הקבינה של המטוס, שאיננו כולל מחלקת עסקים, מתאים לחברת השכר של אלעל – סאנדור, על כן הוא מופעל בצבעי “UP” שהיא חברת הבת של אל על לטיסות מוזלות ובמקרים רבים בטיסות סאנדור בקווי החברה לאירופה