תאונת בז 142 “קרן אור”

פרטי המטוס

דגם: F-15B-10-MC איגל

יצרן: מקדוננל דגלס, ארה”ב

מספר יצרן: 33/B007

מס’ חא”א: 73-0112

בז 142. באדיבות רענן וייס

פרטי האירוע:

בבוקר יום ה-1 למרס 1998 המריא בז 142 מבסיס תל נוף לאימון תקיפה בנשק מונחה. במטוס ישבו הטייס, סמ”ט ב’ של הטייסת , סרן אורי קולטון, והנווט סגן אורי מנור. בשעה 10 בבוקר לערך החל המטוס בהנמכה מכיוון הים התיכון לכיוון שכם. ההנמכה בוצעה במזג אוויר של 5-6 שמיניות עננים, שהיו בשכבות נמוכות שכיסו את איזור המטרה בהר עיבל, שגובהה, כולל האנטנה שעליה, 3300 רגל מעל פני הים, במקום שררו תנאי ערפל.

הצוות דיווח למבצעים בטייסת על מזג האויר ששרר במקום וביקש מהבקר לבצע את יעף התקיפה בגובה 3,000 רגל.דקה לפני המטרה ביקש הטייס להנמיך לגובה 2,000 רגל אך הבקר לא אישר.

המטוס המשיך ביעף ולפגע באחת משתי האנטנות ובכבלים שתמכו אנטנה סמוכה.כל זה היה בגובה 39 מטר מעל פני השטח ובמרחק 40 מטר מהמטרה. בעת הפגיעה ניתקו מהמטוס כנף שמאל והגה גובה שמאל והוא פגע בקרקע והתרסק. הצוות נספה

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 434363174.jpg
מקום התרסקות המטוס (צילום: ישראל סאן, אוסף אוני’ הרוורד)

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x