פרטי המטוס:
דגם: A-4E סקייהוק
יצרן: דגלס, מפעל אל סגונדו, קליפורניה, ארה”ב
מספר יצרן: 13334
מספר צי: Bu.151164
תולדות המטוס:
מטוס זה נקלט בטייסת התקיפה VA-43 “צ’לנג’רס” של חיל הים האמריקאי בבסיס אושאנה בתאריך 28 באוקטובר 1964, והועבר לטייסת VA-86 “סיידווינדרס” באותו בסיס ב-6 בנובמבר 1964.טייסת זו עלתה על נושאת המטוסים אינדפנדנס ושם נשא המטוס את קוד הזנב “AG” ואת קוד החרטום “402”.
ב-20 באפריל 1966 הועבר לטייסת VA-83 “רמפייג’רס” בבסיס אושאנה, וב-6 בנובמבר 1967 הועבר לטייסת VA-56 “צ’מפיונס” שהיתה חלק מכנף האויר CVW-9 על נושאת המטוסים אנטרפרייז.
ב-9 בדצמבר 1967 הועבר לטייסת VA-94 “מייטי שרייקס” שהיתה חלק מכנף האויר CVW-5 על נושאת המטוסים בון הום ריצ’ארד ששטה במימי ויאטנם, וב-26 בדצמבר 1968 הועבר לטייסת VA-125 “רף ריידרס” בבסיס הצי לימור שבקליפורניה.
ב-17 בספטמבר 1969 הועבר לטייסת VA-216 על נושאת המטוסים פורסטל וב-4 באוגוסט 1970 הועבר לטייסת ההדרכה VMAT-102 בבסיס חיל הנחתים יומה שבאריזונה.
נבחר למכירה לישראל והועבר לבסיס האחזקה של הצי בפנסקולה ב-21 בפברואר 1971, הוכנס לשימור ונאטם בקוקון, נגרע ממצבת מטוסי הצי ב-3 באוגוסט 1971 והועבר לישראל באניה.
לאחר ביצוע ביקורת אחזקה הוצב בטייסת 116 עם מספר זנב 225. לאחר מלחמת יום כיפור שונה מספרו ל-825. מ-116 הועבר לטייסת 110 ומשם לטייסת 147.
נבחר למכירה לחיל הים של ארגנטינה והועבר לתעשיה האוירית לשיפוץ שאחריו נצבע בצבע אפור. למטוס הוקצה מס’ זנב 3-A-304.
עיסקת המכירה לא יצאה לפועל והמטוס, ועוד 11 מטוסים אחרים אוחסנו בתעשיה האוירית ולבסוף הועברו לאחסנה בבסיס עובדה. לאחר מכן המטוס הועבר ע”י מסוק CH-53E של חיל הנחתים האמריקאי למטווח ח”א בנגב.