עיט 825

פרטי המטוס:

דגם: A-4E סקייהוק

יצרן: דגלס, מפעל אל סגונדו, קליפורניה, ארה”ב

מספר יצרן: 13334

מספר צי: Bu.151164

עיט 825 בטייסת 110.באדיבות רענן וייס

תולדות המטוס:

מטוס זה נקלט בטייסת התקיפה VA-43 “צ’לנג’רס” של חיל הים האמריקאי בבסיס אושאנה בתאריך 28 באוקטובר 1964, והועבר לטייסת VA-86 “סיידווינדרס” באותו בסיס ב-6 בנובמבר 1964.טייסת זו עלתה על נושאת המטוסים אינדפנדנס ושם נשא המטוס את קוד הזנב “AG” ואת קוד החרטום “402”. ב-20 באפריל  1966 הועבר לטייסת VA-83 “רמפייג’רס” בבסיס אושאנה, וב-6 בנובמבר 1967 הועבר לטייסת VA-56 “צ’מפיונס” שהיתה חלק מכנף האויר CVW-9 על נושאת המטוסים אנטרפרייז.

ב-9 בדצמבר 1967 הועבר לטייסת VA-94 “מייטי שרייקס” שהיתה חלק מכנף האויר CVW-5 על  נושאת המטוסים בון הום ריצ’ארד ששטה במימי ויאטנם, וב-26 בדצמבר 1968 הועבר לטייסת VA-125  “רף ריידרס” בבסיס הצי לימור שבקליפורניה.

ב-17 בספטמבר 1969 הועבר לטייסת VA-216 על נושאת המטוסים פורסטל וב-4 באוגוסט 1970 הועבר לטייסת ההדרכה VMAT-102 בבסיס חיל הנחתים יומה שבאריזונה.

נבחר למכירה לישראל והועבר לבסיס האחזקה של הצי בפנסקולה ב-21 בפברואר 1971, הוכנס לשימור ונאטם בקוקון, נגרע ממצבת מטוסי הצי ב-3 באוגוסט 1971 והועבר לישראל באניה.

לאחר ביצוע ביקורת אחזקה הוצב בטייסת 116 עם מספר זנב 225. לאחר מלחמת יום כיפור שונה מספרו ל-825.מ-116 הועבר לטייסת 110 ומשם לטייסת 147.

נבחר למכירה לחיל הים של ארגנטינה והועבר לתעשיה האוירית לשיפוץ שאחריו נצבע בצבע אפור. למטוס הוקצה מס’ זנב  3-A-304.

עיסקת המכירה לא יצאה לפועל והמטוס, ועוד 11 מטוסים אחרים אוחסנו בתעשיה האוירית ולבסוף הועברו לאחסנה בבסיס עובדה. לאחר מכן המטוס הועבר ע”י מסוק CH-53E של חיל הנחתים האמריקאי למטווח ח”א בנגב.

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
מנוי
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

0
Would love your thoughts, please comment.x