שלום חברים
שבת ה 24 באוגוסט 2013,. תחזית טובה שלא צופה עננות בדרום, והלחות בבוקר גבוהה גם בשדה בוקר, מה שמריץ אותי מהר לשדה.
אברון מצטרף לטיסה בדו מושבי שלנו, שהפעם הוא בלי אפשרות להפעלת המנוע. בשעה 10:30 יש עננים שנראים טוב, גרירה לגובה 1500 רגל, ויש תרמיקה שמעלה אותנו ל- 4,000 רגל. ההמראה המוקדמת לאוויר מאפשרת טיסה של למעלה מ -7 שעות. המהירות הממוצעת בד”כ שלי היא 70 קמ”ש ויותר, מה שבהחלט מאפשר לי לחלום על טיסה של כ- 500 קילומטר. חשוב לטוס נכון מדויק ולא להסתבך בדרך.
אנו יוצאים לרמת חובב כדי לאפשר ביצוע לג צפונה הארוך ביותר שניתן, ואכן טיסה צפונה עד אבו גוש שליד ירושלים, ויש באמתחתנו מרחק נאה של 81 קילומטר. בחזרה פוגשים את שחר שיצא אחרינו וטס כמו שד, ואת גבי טבק בטויין שטס במהירות מעוררת הערצה. כשיש מתחרים כאלו באוויר, שכולם מרגישים שניתן לעשות את טיסת השנה, הרצון להצליח גדל והשיחות שלנו בתא הם על טקטיקה של המרחק האופטימאלי ביותר שניתן לטוס.
הנקודה הבאה שלנו היא במרחק של 125 קילומטר דרומה מאיתנו מעבר גבול ניצנה. מערכת הניווט שלנו צועקת “מצרים!” ואנו מסתובבים חזרה לכיוון מזרח. גבי ושחר בינתיים משיגים אותנו. אני מחליט לשמור קצב אחיד ולא להגזים במהירות. כמובן שזה מאפשר חתך טיסה גבוה ובטוח יותר,. מניצנה שחר יחד איתנו כל הזמן, שיתוף הפעולה בינינו מלא ומאפשר טיסה עוד יותר מהירה.
הנקודה הבאה שלנו נמצאת 90 קילומטר מזרחית לניצנה, קרוב לים המלח. אכן, מדינה שנגמרת מהר. אחרי התלבטות קשה אם להמשיך משם לירושלים דרך מדבר יהודה או לחזור שוב מערבה, הטיסה מערבה מאפשרת יותר מרחק בפחות לג אחד,. לכן אנו טסים לכיוון שדה בוקר. רוב הטיסה בגבהים של 5-6 אלף רגל. זהו לא יום לא הכי גדול אבל הדיוק והקצב מרשימים והמרחקים נגמעים, ודרומית לשדה בוקר מתחילים לחזור הביתה.
שחר טס כנף לכנף אלי. אנו ממשכים צפונה ובסיסי הענן יורדים. השעה כבר מאוחרת. אנו כבר למעלה מ- 7 שעות באוויר. שחר חוזר דרומה באזור להבים אנו מצליחים למשוך את הלג עד צפונית לבית קמה, ומשם לרמת חובב. הלגים נגמרים לנו ואנו מבזבזים זמן רב בלאסוף כל מטר גובה כדי להביא את הקילומטרים.
ברמת חובב יש לנו למעלה מ 470 קילומטר. ע”פ כללי הליגה נגמרו לנו הלגים, ולכן חוזרים הביתה במהירות של למעלה מ 200 קמ”ש עם שלל מרשים של 520 נקודות ליגה- טיסת השנה בישראל. גבי טבק ושחר חצו את קו ה 500 נקודות ושמרו בכבוד על מקומם המרשים בליגה.
לסיכום:
יום של תנאי דאייה לא חריגים במיוחד. רמת הטיסה, הניסיון והמיומנות של טייסי המרחק משתפרת בכל שנה עוד ועוד. בעבר ביום כזה היינו חוזרים מאושרים עד הגג עם 300 קילומטר. היום שחר גבי ואנוכי מדסקסים ובודקים מה חסר ואיך אפשר עוד מרחק.
אז כל הכבוד לרוח הספורטיבית וזאת בהחלט הכנה טובה לאליפות ישראל בסוכות.
תודה לחברי אברון שעזר וטס איתי בטיסת השנה.
נחיתות רכות http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/flightinfo.html?dsId=3342463
טיסת השנה של לוסקי
- שם המחבר: רפי לוסקי
- אוגוסט 28, 2021
- אין תגובות
תגיות: דאייה נגב
שתפו את המאמר
מנוי
Login
0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות