שלום חברים
באפיק ים סוף הכול פתוח, יכול להיות היום הטוב ביותר, אבל גם המאכזב ביותר.
אני מגיע מאוחר לשדה, יהודה חן כבר הכין את הדאון החדש שלנו לטיסת מרחק DG-505MB . הדאון מתודלק, נקי ומבריק והשמים מוזרים מלאים בעננות גבוהה.
נראה לי שיש חלון הזדמנות קצר לביצוע טיסות מרחק. אני אופטימי חסר תקנה , ומוציא את בלון החמצן האישי שלי מהארון שמחכה שנתיים ליום כזה. יציאה די קלה מזרחה בגבהים של 5,000 רגל, מקווה ומתפלל שהשכבה הראשונה שעובדת מהקרקע תפרוץ את האינברסיה, ונוכל להגיע לעננות כשבסיס הענן נראה ב 15,000 רגל. לכן השיקול לטפס בכל טרמיקה עד הסוף ועוד טיפה, אולי זה ימשיך לצערנו. לא רק שלא המשיך, מצאנו את עצמנו נמוכים מאוד ביער יתיר.
גובה הגעה סביר לפי המחשב לשדה תימן, אבל הדרך חזרה נראתה לי שונה לגמרי. יש אובך ונראה לי שיש רוחות חזקות שמרימות אבק. בדיעבד מתברר שצדקתי . יש רוחות חזקות בכיוון שדה תימן והן כמובן רוחות אף. המחשב לא ידע לחשב זאת, ולכן הדרך הביתה לא נראתה כאפשרות סבירה.
שינינו כיוון למנחת ערד שהוא מחוץ לטווח. חסר כ -600 רגל כדי להגיע, אבל בקעת ערד מלאה בשדות לנחיתת חוץ. בגובה של 1000 רגל מעל השטח, אנו מדלגים משדה טוב לנחיתת חוץ לשדה אחר שטוב לא פחות. אני כנראה זקן בגלל שכמעט בכל שדה למטה או שנחתתי בו פעם וחלק מהשדות נחתתי בהם לפחות 3 פעמים. בקיצור בית קברות לטיסות מרחק.
נמוך ומחוץ לטווח למנחת ערד טרמיקה חלשה, יהודה מתבקש לחלץ אותנו. הבחור שהתחיל לדאות בערך אתמול בבוקר , מבצע עבודה מקצועית עם ביטחון גדול. מוצץ מהטרמיקה את הגובה הנדרש והנה אנו בערד בגובה של 5700 רגל. חזרה הביתה נראית עדין גרועה מבחינתי , אבל אפשר לצמצם מרחק לכיוון דימונה.
הבקר שיושב בלי עבודה, שואל ומקבל תשובות על הדאון והמשימה שלנו.
בדימונה ולכל כיוון נסגרים השמים. אובך אבק נראים לכיוון באר שבע ושדה בוקר.
הגובה לפי המחשב מדויק לחזרה הביתה. ערך גלישה נדרש 1:36 הדאון עושה זאת,. כיף של דאון והטייס מהמושב הקדמי מזכיר טייס אוטומאטי . שומר נתונים מדויקים ואנו מגיעים לשדה תימן הנטוש מפעילות ואנשים.
היתה טיסה מרחק קצרה, אבל היה בה הכל. היחלצות מגובה נמוך, קבלת החלטות שבדיעבד התבררו טובות, ארוחת צהרים קלה שהוגשה במהלך הטיסה, מה צריך יותר?
http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/flightinfo.html?dsId=2761266