פרטי המטוס:
דגם: PA.42-720 שאיין IIIA
יצרן: פייפר, ארה”ב
מספר יצרן: 42-5501040
שנת יצור:1989
תולדות המטוס:
המטוס ביצע את טיסת הבכורה כשהוא נושא את אות הקריאה האמריקאי N41182 שנשמר לו ע”י חברת פייפר לצורך טיסות הניסוי והרישוי. לאחר מכן הוחלף אות הקריאה ל-N9554N ול-N9127F.
נמכר לבית הספר לטיסה של חברת לופטהאנזה בפברואר 1989 ונרשם בגרמניה תחת אות הקריאה D-IOSE . שימש להדרכה בטיסות מכשירים ולהגדר דו מנועי.לאחר מכן הועבר לחברת אחזקת המטוסים לופטהאנזה טכניק .בפברואר 1996 נמכר לחברת Bau- & Umwelttechnologie Kahlen & Partner.

ב-10 ביולי 1997 נמכר לחברת General Aviation Services Inc האמריקאית ויום למחרת נרשם על שמה במנהל התעופה האזרחית הפדרלי תחת אות הקריאה N561GA .ב-19 באוגוסט 1997 נמכר לחברת RJM Aviation Associates Inc ונרשם על שמה ב-5 בספטמבר 1997.ב-21 בפברואר 1998 הוחלף אות הקריאה ל-N925RM.
ב-2 ביוני 1998 נמכר ל-Alex Lyon & Son Sales Managers. הבעלות שונתה במנהל התעופה ב-14 ביולי 1998.ב-19 באוגוסט 1999 נמכר לחברת TREC LLC והבעלות הועברה ב-30 במרץ 2000.אות הקריאה שונה ל-N566BR בתאריך 15 במאי 2000. ב-21 במרץ 2005 נמכר לחברת Sky Bird LLC ואות הקריאה שונה ל-N95SA במרץ 2006.

באותו חודש המטוס נמכר לחברת Corporate Flight Management Inc וביוני נמכר לחברת Blackhawk Modifications Inc.
ב-20 בפברואר 2008 נמכר לחברת P & R Aviation Inc מפוארטו ריקו . בפברואר 2015 נמכר לחברת MID ATLANTIC AIRCRAFT LLC מהעיר ווינצ’סטר שבמדינת וירג’יניה. אות הקריאה האמריקאי בוטל בתאריך 21 ביולי 2015 לאחר שהמטוס נמכר לחברת גאד טיסות. נרשם ברשות התעופה האזרחית בתאריך 28 ביולי 2015 תחת אות הקריאה 4X-CMD.

ב-3 באפריל 2016 נחת נחיתת חירום בים מול חוף תל אביב לאחר שאזל הדלק במיכליו עקב תקלת חיווי מכשירים. בעת ניסיון החילוץ לאחר שהמטוס שהה במי הים יותר מיום נשבר זנבו והמטוס נמחה.
המטוס נרכש לחלקים ע”י חברת עייט ומאוחסן בשדה תימן.
