הימים הם ימים שלאחר תום מבצע ליטני בלבנון. יצאנו לטייסות בחיל כדי לתחקר תקלות חימוש שארעו בלחימה. באחת הטייסות נאמר לנו כי היו מטענים שהוטלו ופגעו בקרקע ללא פעולה תקינה.
לצערנו, היו מקרים דומים שיוחסו לפגם במרעום ההפעלה. בדיקות רבות שערכנו למרעום לא הראו שיש בו פגם ועתה אחרי הלחימה נוכחנו לדעת שהתקלה עדיין קיימת.
הגענו למסקנה כי אם נרד לשטח לאתרי ההטלה בלבנון נוכל לקבל מידע נוסף שיוביל לפתרון הבעיה. פנינו לגופים שונים בבקשה שיאפשרו לנו לרדת לשטח ולאפשר לנו את האמצעים הדרושים לשם כך אך הדבר לא הסתייע. אנו בענף חימוש אווירי החלטנו לא לוותר על ההזדמנות ולכן עוד באותו ערב זימננו את עצמנו לרל”ש מח”א הסברנו את סיבת בואנו ולשמחתנו די מהר הוא הודיע לנו כי אושר לנו מסוק סייפן ליום שלם שיוביל אותנו לאתרים השונים.
למחרת הגענו שלושה קצינים מענף חימוש אווירי ויצאנו לדרכנו ללבנון. סרקנו בקפידה מספר אתרים אך גילינו שכל המטענים נפתחו ופעלו באופן תקין.
הסיור בין האתרים היה כרוך בהליכה מפרכת בוואדיות ובקרבה למערות שבהם הסתתרו המחבלים לפני סיום הקרבות. לעת ערב נותר לנו לסרוק את האתר האחרון, מיד בהגיענו אליו ראינו מספר מטענים בעייתיים למרות שהמרעום פעל כשורה. עוד שמנו לב כי באלו שלא פעלו היה אטם גומי שמנע הפעולה התקינה.
הגענו למסקנה שאטם זה גרם בהשפעת הזמן ומזג האויר והשמש להדבקת חלק מהמטען ומנע פעולתו התקינה.
שבנו ארצה מרוצים ולמחרת ביצענו ניסוי ששחזר מכנית את הבעיה והוכיח חד משמעית כי זאת הייתה הסיבה לתקלה.
הפצנו הט”מ שבוצע מיידית בכל היחידות ובזאת נפתרה הבעיה.