תאונת אז”מ 4X-HII

פרטי המטוס:

דגם
: MXP-740 סוואנה

יצרן: איירוטק, הורכב בישראל מקיט

מספר יצרן: 159950116

שנת הרכבה: 1999

צילום: ארזS

תיאור האירוע:

ביום 7 בינואר 2011 הגיע אחד מבעלי המטוס למנחת תנובות כדי להטיס את המטוס למנחת הבית שלו במגדים, לאחר שהביא אותו ב-31 בדצמבר לתיקון  תקלת חשמל והחלפת צינור דלק בכנפיים, במוסך של חברת אומני הורייזן הנמצא בתנובות.

הטייס התישר על מסלול 28 והמריא. מיד לאחר ההמראה הרגיש  שהמנוע מגמגם, ומייד ביצע פניית פרסה (Tear Drop) ונחת בשלום. המטוס הוכנס לבדיקה למוסך והתגלה ששני ברזי הדלק שבכנפיים, שנסגרו לצורך החלפת הצינור, נשארו סגורים.

הטייס פתח את ברזי הדלק, הניע את המטוס והמריא לדרכו, לא לפני שהשאיר במוסך טופס דיווח על התקלה,שהועבר לאחר זמן קצר למשרד החוקר הראשי. כשהגיע הטייס למגדים עדכן את החוקר הראשי באמצעות הטלפון.

ממצאי החקירה, שפורסמו בדו”ח חקירה מס’ 3-11  בתאריך 31 בינואר 2011, מסווגים את האירוע כאישי טייס,כיוון שלא בדק כראוי את המטוס לאחר התיקון ולפני ההמראה, וטס עם בד”ח שלא היה מעודכן לתצורת המטוס, וכן כאישי טכנאי, שתרם להיווצרות התקלה לאחר שהשאיר את ברזי הדלק סגורים.

המלצות הדו”ח היו להכניס לסילבוס של ההדרכות ומבחני הרמה, את תרגול תקלת מנוע לאחר ההמראה עם עדיפות לנחיתה לפנים, או ביצוע הקפה מלאה לנחיתה על מסלול ההמראה במקום פניית פרסה. עוד ממליץ הדו”ח לעדכן את בד”ח המטוס כדי שיבדקו ברזי הדלק בכנפיים לפני ההמראה.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x