פרטי המטוס
דגם: 777-258ER
יצרן: בואינג, מפעל רנטון,ארה”ב
מספר יצרן: 33169
מספר גוף: 405
קונפיגורציה: F6C64Y228
סלקל: HR-FL
מספר בצי אל על: 104
כינוי: “כרמל” שונה ל “רמת גן” באפריל 2013
תולדות המטוס
המטוס הוזמן בבואינג בתאריך 5.5.01, נגלל בתאריך 30.4.02 וביצע את טיסת הבכורה ב-17 במאי 2002, כשהוא נושא סימן רישום שהוקצה לבואינג – N50217 . סופק לאל על ב-6 ביוני 2002.
בליל יום 23 במאי 2011 המריא המטוס מנתב”ג בטיסת אל על LY027 לניוארק שבארה”ב כשעל סיפונו 279 נוסעים ואנשי צוות. את המטוס הטיסו הקברניטים קנת ופלד. לאחר ההמראה, בעת קיפול הגלגלים, הסתבר לטייסים שכן הנסע השמאלי אינו מתכנס, ומערכות החיווי הראו על תקלה. הצוות הכריז על מצב חירום, וחג במשך כ-4 שעות כדי לנחות עם אור ראשון. לצוות לא היה ידוע מצב ה-TILT של הגלגלים בכן הנסע השמאלי ולכן הוזנק מטוס F-16 של ח”א שבחן את מצבם בעזרת מערכות ראית הלילה שלו ומצא שהגלגלים אינם נמצאים במצב ה-TILT הנכון לנחיתה.
צוותי כיבוי וחילוץ רבים הוזנקו לנתב”ג ועם אור ראשון נחת המטוס בשלום. בבדיקה ראשונית נמצא שחלקו העליון, במקום החיבור העליון של כן הנסע לגוף המטוס-שבור. כתוצאה מהשבר לא נמצא כן הנסע במצבו הטבעי בעת הקיפול, וחיישנים במערכת כני הנסע כגון מפסקי קירבה זיהו זאת ומנעו את כניסתו לבית שלו בגוף המטוס.
בבדיקת ההיסטוריה הטכנית של המטוס הסתבר שהוא הועבר כ-5 חודשים קודם לכן לתעשיה האוירית לביצוע התקנת תא מנוחה לצוות. באותה הזדמנות החליפו אנשי אל על את כני הנסע. כאן המקום להסביר שחברת בואינג מבצעת החלפה יזומה של כני הנסע במטוסי ה-777 כל 9 שנים. שזהו אורך החיים לשיפוץ של כני הנסע. היא סיפקה לאל על כני נסע משופצים ואלו שפורקו מהמטוס הועברו לבואינג.כני הנסע שהורכבו על המטוס שופצו ע”י בואינג אצל חברה בסינגפור. לאחר נחיתת החירום וממצאי הבדיקה הראשונית שלחה בואינג כן נסע חדש ואילו הכן התקול נשלח לבואינג לחקירה יסודית.