פרטי המטוס:
דגם: PA-18 סופר קאב
יצרן: פייפר, ארה”ב
פרטי האירוע:
ביום 14 באפריל 1959 נקרא סגן יעקב טרנר ( לימים מפכ”ל המשטרה ומפקד מוזיאון חיל האויר),שהיה באותה עת מדריך טיסה לבצע טיסת אוורור לפייפר 0467 .
הוא המתין מספר דקות עד שיורכב מצבר חדש במטוס, ביצע בדיקה לפני טיסה והמריא בערך בשעה 11:30. לאחר 20 דקות טיסה, כשהיה ליד בן שמן, וכחלק משגרת טיסת האוורור, העביר את המנוע לסיבובי סרק והרים את האף כדי להקטין את מהירות המטוס. תוך כדי כך הבחין שהמדחף עומד להיעצר. המדחף עצר כשהמטוס היה בגובה 1,300 רגל וטרנר צלל למהירות 110 מייל לשעה בתקווה שהמדחף יחל להסתובב. הוא גם לחץ על כפתור המתנע אך המנוע לא הגיב.
טרנר הפסיק את ניסיונות ההתנעה כשהמטוס היה בגובה 300 רגל ובחר לבצע נחיתת אונס בשדה חיטה שצמחה לגובה 70 ס”מ. המטוס רץ כ-50-70 מטר ועצר.
בעזרת אזרח שעבד בסביבה הוזעק מסוק שהגיע לאחר שעתיים וחצי, והחזיר את טרנר לבסיס. לאחר שניתן אישור מיוחד להמריא מאותו שדה, הורכבו בו מצברים טעונים, וטרנר הוחזר לשטח כדי להחזיר את המטוס.
לאחר ההתנעה המתין טרנר 5 דקות ואז סגר את המצערת לסיבובי סרק והמנוע כבה.הוא שם לב שסל”ד הסרק היה נמוך מאד. הוא הניע מחדש, המריא עם מנוע פתוח וחצי מדפים וניתק לאחר 30 מטר. הוא טס לבסיס ונחת בשלום.