פרטי המטוס:
דגם: PC-6A1/H2
יצרן: פילטוס פלוגזוגוורק, סטנס,שוייץ
מספר יצרן: 529
שנת יצור: 1962
תולדות המטוס:
לאחר יצורו, הוקצה למטוס בשוויץ סימן רישום אזרחי HB-FBB לצורך טיסות הניסוי והרישוי, שלאחריהן נמכר לפריץ וויטוור ב-30 ביולי 1962.
יוסף שידלובסקי, מיסד ובעלי מפעל המנועים טורבומקה בצרפת הביא ארצה להדגמה בפברואר 1962 מטוס פילטוס (שמנועו היה ה”אסטזו” תוצרת טורבומקה).חיל האויר לא התרשם מהמטוס למרות יכולותיו, אבל שידלובסקי, שהיה יהודי ציוני נלהב, החליט לתרום מטוס כזה לחיל האויר.
צוות קטן מטייסת 100 שכלל את מפקד הטייסת מאיר שפר ושני מכונאים, יצאו לצרפת למפעל טורבומקה ללמוד את המנוע ומשם המשיכו למפעל פילטוס בשוויץ ללמוד את המטוס. לאחר הקורס, שכלל גם כמה טיסות הדרכה, הובאו כולם אל המטוס בלווית יעקב רומן, שהיה קברניט מוסמך לטיסות לחו”ל בטייסת 103, והמריאו ארצה ב-6 באוגוסט 1962.סימן הרישום השוויצרי בוטל בתאריך 27 ביולי 1963 .
נתיב הטיסה היה ממפעל פילטוס בסטנס לאסקונה ומשם לרומא, ולמחרת לברינדיזי ומשם לאתונה, לניקוסיה וללוד, ולאחר מכן המראה בטיסה לילית לשדה דב, ונחת שם לאחר 14 שעות טיסה מצטברות.
בטייסת 100 נכנס המטוס לשירות ב-8 באוגוסט 1962 תחת מספר זנב 02 ואות קריאה 4X-SVV.שימש לטיסות קישור, אך סבל מנזילות דלק חוזרות ונשנות ממיכלי הכנפיים. הטייסים שהוסמכו למטוס היו מאיר שפר, יגאל מור, ראובן לוי ויונתן שרון.המטוס אבד בתאונה.