פרטי המטוס:
דגם: PA.42 שאיין IIIA
יצרן: פייפר, מפעל ורו ביץ’, פלורידה,ארה”ב
מספר יצרן: 42-8001101
שנת יצור:1983
תולדות המטוס:
לאחר יצורו קיבל המטוס את סימן הרישום האמריקאי N41139 שנשמר עבור פייפר לצורך טיסות הניסוי והרישוי. ב-28 בספטמבר 83 נמכר לחברה הצרפתית SOFINABAIL SOCIETE FINANCIERE POUR LE CREDIT BAIL SA , הוקצה לו סימן הרישום הצרפתי F-GEHR ובאותו יום נמכר לחברת LIXXBAIL SA. ב-2 באפריל 87 נמכר לחברת STE FINANCIERE ET DE GESTION CAMUS FIGESCA SA ב-11 במאי 90 נמכר לחברת COGNAC AIR TRANSPORTS SARL שמכרה אותו לחברת AERO STOCK SA ב-4 ביולי 97.
נמכר לבעלים בארה”ב וקיבל שם את סימן הרישום N30MA. לאחר מכן נמכר לחברת Executive Flight Services במלטה וקיבל את סימן הרישום 9H-ADD ביוני 98.
בשירות Executive Flight Service (תמונה: Peter Tonna) | בשירות CT Corp System (תמונה Erik Frikke) |
נמכר שוב ב-2 ביוני 2000 לחברת C/O CT CORPORATION SYSTEM שהיתה רשומה במדינת דלאוויר בארה”ב. שם הוקצה למטוס סימן הרישום N110SC. סימן רישום זה בוטל ב-1 בספטמבר 00 כשנמכר לחברת התעופה הישראלית רד ווינג תעופה בע”מ וקיבל בארץ את סימן הרישום 4X-CIM.שימש לטיסות מיוחדות כגון טיסות פינוי רפואי, נמכר לחברת התעופה הגרמנית FSH LUFTFAHRRTUNTERNEHMEN GmbH וקיבל שם את סימן הרישום D-IFSH ותעודת כושר טיסה ב-19 ביולי 02. ב-23 באוקטובר 2003 צבר 5,276 שעות טיסה ו-4,370 מחזורי התעייפות.
ב-28 באוקטובר 2003 בשעה 06:42 בנחיתה של טיסת Cirrus scheduled flight בש”ת של ציריך בטיסה מלייפציג שרר בשדה ערפל כבד. הטייס הנחית את המטוס על הדשא לצד המסלול והמטוס ניזוק קשות ויצא משירות.