שאיין 4X-CIM

פרטי המטוס:

דגם: PA.42  שאיין IIIA

יצרן: פייפר, מפעל ורו ביץ’, פלורידה,ארה”ב

מספר יצרן: 42-8001101

שנת יצור:1983

תולדות המטוס:

לאחר יצורו קיבל המטוס את סימן הרישום האמריקאי N41139 שנשמר עבור פייפר לצורך טיסות הניסוי והרישוי. ב-28 בספטמבר 83 נמכר לחברה הצרפתית SOFINABAIL SOCIETE FINANCIERE POUR LE CREDIT BAIL SA , הוקצה לו סימן הרישום הצרפתי F-GEHR  ובאותו יום נמכר לחברת LIXXBAIL SA. ב-2 באפריל 87 נמכר לחברת STE FINANCIERE ET DE GESTION CAMUS FIGESCA SA ב-11 במאי 90 נמכר לחברת COGNAC AIR TRANSPORTS SARL שמכרה אותו לחברת AERO STOCK SA ב-4 ביולי 97.

נמכר לבעלים בארה”ב וקיבל שם את סימן הרישום N30MA. לאחר מכן נמכר לחברת Executive Flight Services במלטה וקיבל את סימן הרישום 9H-ADD ביוני 98.

בשירות Executive Flight Service
(תמונה: Peter Tonna)
בשירות CT Corp System (תמונה Erik Frikke)

נמכר  שוב ב-2 ביוני 2000 לחברת C/O CT CORPORATION SYSTEM שהיתה רשומה במדינת דלאוויר בארה”ב. שם הוקצה למטוס סימן הרישום N110SC. סימן רישום זה בוטל ב-1 בספטמבר 00 כשנמכר לחברת התעופה הישראלית רד ווינג תעופה בע”מ וקיבל בארץ את סימן הרישום 4X-CIM.שימש לטיסות מיוחדות כגון טיסות פינוי רפואי, נמכר לחברת התעופה הגרמנית FSH LUFTFAHRRTUNTERNEHMEN GmbH וקיבל שם את סימן הרישום D-IFSH ותעודת כושר טיסה ב-19 ביולי 02.  ב-23 באוקטובר 2003 צבר 5,276 שעות טיסה ו-4,370 מחזורי התעייפות. 

ב-28 באוקטובר 2003 בשעה 06:42 בנחיתה של טיסת Cirrus scheduled flight בש”ת של ציריך בטיסה מלייפציג שרר בשדה ערפל כבד. הטייס הנחית את המטוס על  הדשא לצד המסלול והמטוס ניזוק  קשות ויצא משירות. 

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x