פרטי המטוס
דגם: 757-2Y0
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 26151
מספר גוף: 472
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן על ידי חברת הליסינג GPA. ביצע את טיסת הבכורה ב-9 ליולי 1992. נשלח לחברת התעופה TAESA ב-23 ליולי 1992 וקיבל את סימן הרישום XA-SCB. ב-10 לאוגוסט 1993 קיבל סימן רישום חדש – XA-KWK.הוחזר למחכיר ב-27 לאפריל 1995.
ב-4 למאי 1995 הוחכר המטוס לחברת התעופה Venus Airlines. קיבל את סימן הרישום SX-BBY. הוזר למחכיר ב-18 לאפריל 1996.
ב-26 לאפריל 1996 הוחכר המטוס לחברת התעופה Transwede Airways. שירת בחברה תחת סימן הרישום SE-DUL.
כחצי שנה לאחר מכן, ב-28 לאוקטובר 1996 שונה שמה של החברה ל-Blue Scandinavia. המטוס המשיך לשרת בחברה תחת אות הקריאה הקודם. ב-4 לאפריל 1998 שוב שונה שם החברה. הפעם החברה נקראת Britannia Airways AB. גם במקרה הנ”ל המשיך המטוס לטוס בסימן הרישום שניתן למטוס במקור, דהיינו SE-DUL.
ב-15 לאפריל 2000 הוחכר בחכירת משנה לשלוחה של החברה – Britannia Airways. הוחזר ב-31 לאוקטובר 2000.בתחילת חודש אפריל בשנת 2001 נגמרת תקופת החכירה והמטוס הוחזר למחכיר.
ב-28 לאפריל 2001 הוחכר המטוס לארקיע. המטוס נשלח כשהוא צבוע בסכמת הצביעה המלאה של ארקיע, וקיבל את סימן הרישום הישראלי 4X-BAY., הופעל בקוי החברה לאילת ולאירופה והוחזר למחכיר ב-3 למאי 2002.
ב-7 למאי 2002 הוחכר המטוס לחברת התעופה Monarch Airlines, קיבל את סימן הרישום EI-MON. הוצא משירות ב-26 לאוקטובר 2002 והוחזר למחכיר ב-1 לנובמבר 2002.
באפריל 2003 נמכר לחברת הליסינג GECAS. היא החכירה את המטוס לחברת התעופה Titan Airways ב-22 לאפריל 2003. המטוס קיבל אתסימן הרישום G-ZAPU. ב-5 לאוקטובר 2009 הוצא המטוס משירות ואוכסן בשדה התעופה סאות’נד שבאנגליה.
ב-17 לינואר 2010 הוטס המטוס בנתיב סאות’נד – שאנון – לונדון (סטנסטד) – לאשם, והוחכר שוב..
ב-19 למרץ 2010 הוחכר המטוס לחכרת התעופה Icelandair. הומוטס בנתיב לאשם – קפלאביק. מקבל את אות הקריאה TF-FIK.
ב-26 לאוקטובר 2010 הופעל המטוס עבור האו”ם .חזר לשרת בחברת התעופה Icelandair ב-19 למאי 2011. בספטמבר 2011 יצא משירות בחברה,והוטס בנתיב קפלאביק – ויקטורוויל ב-6 לאוקטובר 2011 לאחסנה.
TF-FIK בשירות Icelandair בש”ת סחיפול באמסטרדם, אוגוסט 11 (Photo:Bram Steeman) | TF-FIK בשירות האו”ם נוחת בש”ת גראנד קנארייה שבפאלמה דה מיורקה, אוקט’ 10.(Photo:Patricio) |
חברת המטענים FedEx – Federal Express רכשה את המטוס ב-11 לאוקטובר 2011. והוא קיבל את אות הקריאה N973FD ואת מספר הצי 973. בשנת 2012 הוטס על מנת לעבור הסבה למטוס מטען. הסבת המטוס הייתה מתוכננת להסתיים בשנת 2012, אך בפועל הסתיימה רק ב-24 לפברואר 2013. דגמו של המטוס שונה מדגם 757-2Y0 לדגם 757-2Y0(SF).
במרץ 2013 נראה המטוס כשהוא משרת בתור מטוס מטענים בחברה.