פרטי המטוס:
דגם: 747-236
יצרן: בואינג, מפעל אוורט, וושינגטון, ארה”ב
מספר יצרן: 24370
מספר גוף: 218
טיסה ראשונה: 13במרץ 1989
תולדות המטוס:
המטוס נגלל במפעל אוורט של בואינג ב-13 בפברואר 1989 כשהוא נושא את סימן הרישום האזרחי הבריטי G-BPEA שהוקצה בבריטניה ע”ש החברה שהזמינה אותו, בריטיש איירווייז. לאחר טיסת הבכורה נמסר לחברה ב-31 במרץ, ונחת בש”ת היתרו שבלונדון ב-1 באפריל בטיסת בריטיש אירווייז BA9690E.
ב-7 באפריל 1989 הוחכר לחברת התעופה הבריטית קלדוניאן איירווייז והוטס מהית’רו לשדה גאטוויק, אף הוא בלונדון. בקלדוניאן ניתן לו הכינוי “Loch of the Clans”. ביצע את טיסתו הראשונה בשירות החברה בקו מגאטוויק לקרקירה שביוון.
ב-4 בינואר 90 הוחכר בחכירת משנה לחברת התעופה האמריקאית נורת’ אמריקן איירליינס, והוטס מגאטוויק לשדה JFK שבניו יורק בטיסה KT101P. הוחזר לקלדוניאן ב-16 במרץ 1990.
אל על חכרה את המטוס יומיים אחר כך. הוטס משדה JFK לשדה הית’רו בטיסת אל על LY030, כשהוא צבוע בצבעי קלדוניאן ועם הכתובת “North American Airlines “. הוטס ארצה דרך בודפשט שם אסף נוסעים. ב-28 במרץ נראה בשדה אורלי שבפאריס בצבעי קלדוניאן ועם הכתובת “אל על”. את טיסתו האחרונה בשירות החברה ביצע בקו נתב”ג-איסטנבול-הית’רו ב-30 באפריל 1990.
ב-15 במאי 1990 העבירה אותו קלדוניאן לשדה גאטוויק בטיסה KT079E, ויומיים אחר כך שב לטיסות בשירות החברה בקו לקהיר. ב-23 בנובמבר 1990 הועבר משדה הית’רו לשדה גאטוויק לצביעה בטיסה KT094E. נצבע בצבעי חברת התעופה הקנדית ניישנאייר קנדה, וב-1 בדצמבר הועבר לשדה הית’רו בטיסה KT095P. הוחכר בחכירת משנה לחברת ניישנאייר ב-7 בדצמבר והועבר לשדה התעופה בקלגרי שבקנדה בטיסה NXA511. נכנס לשירות החברה. את טיסתו האחרונה ביצע ב-23 במרץ 1991 ממונטראל לשדה מיראבל שבבריסל, ויום למחרת הוחזר לקלדוניאן והוטס מבריסל לשדה גאטוויק.
חזר לשירות בקלדוניאן ב-18 באפריל 1991 בקו גאטוויק-לנזרוטה בטיסה CKT478 כשהוא צבוע לבן ועם הכתובת “קלדוניאן”. ביצע את טיסתו האחרונה בשירות החברה מפארו (יוגוסלביה) לגאטוויק ב-31 באוקטובר 1991 , הוחזר לבריטיש אויירווייז ב-5 בנובמבר ויום למחרת חזר לשירות בטיסה לאדינבורו.
ב-29 במרץ 1992 ביצע את טיסתו האחרונה בשירות בריטיש אירווייז ממנצ’סטר להית’רו, ואז הועבר לשדה גאטוויק והוחכר שוב לקלדוניאן. את טיסתו הראשונה ביצע ב-10 באפריל לטנריף. ב-2 בדצמבר 1992 הוחכר לחברת ניישאייר קנדה והוחזר ב-29 במרץ 1993, וחזר לטיסות בקלדוניאן ב-2 באפריל בקו להרקליון שבכרתים. את טיסתו האחרונה בחברה ביצע מלנזרוטה לגאטוויק ב-23 בדצמבר 1993.
הוחכר לחברת התעופה LAPA ב-27 בדצמבר והוטס מגאטוויק לבואנוס איירס. נכנס לשירות החברה וביצע את טיסתו הראשונה מבואנוס איירס לפורטלזה. את טיסתו האחרונה בחברה ביצעה בטיסה מפוארטה פלאטה דרך בריג’טאון לבואנוס איירס ב-11 במרץ 1994 והוטס למחרת היום לגאטוויק דרך רסיף ולאס פלמאס. חזר לשירות קלדוניאן בטיסה לליון לבצרפת ב-19 במרץ. ב-26 בדצמבר טס מפיזה לגאטוויק ויום למחרת הוחכר שוב לחברת LAPA והועבר לבואנוס איירס.סיים את תקופת ההחכרה כששב מפונטה קאנה לבואנוס איירס ב-7 באפריל 1995, ויום למחרת הוטס לגאטוויק וחזר לשירות קלדוניאן לגואה שבהודו דרך בחריין למחרת היום.
הוחזר לבריטיש איירוויז ב-1 בנובמבר 1995, ובאותו שבוע נראה בהית’רו בצבעי קלדוניאן עם הכתובת והלוגו “British Airways” . הועבר ב-29 במרץ 1997 לחברת הבת British Airways EuroGatwick והועבר לשדה גאטוויק . למחרת טס בקו לתל אביב.
במאי 1997 נרכש ע”י חברת Babcock & Brown והופעל ע”י בריטיש איירוויז בחכירה. את טיסתו האחרונה בחברת הבת ביצע ב-24 ביולי 1999 ממדריד להית’רו בטיסה BA461, נצבע מחדש בצבעי בריטיש איירווייז וחזר לשירות ב-30 ביולי בטיסה BA724 לז’נבה. ב-18 בספטמבר 200 נרכש ע”י חברת Pegasus Aviation IV Inc והופעל ע”י בריטיש בחכירה. את טיסתו האחרונה והסופית בשירות בריטיש ביצע ממדריד להית’רו בטיסה BA461 ב-30 בספטמבר 2000. עד אז צבר 33,211 שעות טיסה ו-13,717 מחזורי התעיפות.
ב-15 באוקטובר 2000 נמחקו ממנו הלוגו והכתובות של בריטיש איירווייז ולאחר זמן קצר הוחזר לבעליו. ב-20 באוקטובר הוטס מלונדון לש”ת באנגור בארה”ב בטיסת בריטיש BA9260E, ומבאנגור הועבר למחרת לאחסנה בש”ת מראנה בטיסה BA9261E. ב-15 במרץ הועבר לאחסנה בש”ת של העיר טוסון שבאריזונה בטיסה BA9269P וסימן הרישום הבריטי בוטל ב-3 באפריל 2001.
ב-4 באפריל נרשם במנהל התעופה הפדרלי ע”ש חברת Pegasus Aviation IV Inc (ששמה המסחרי היה ( Sky Aviation Leasing MGMT LLC מסן פרנסיסקו והוקצה לו סימן הרישום האמריקאי N903PG. הועבר בשלב כל שהוא לאחסנה בש”ת של העיר פניקס, וב-31 בינואר 2002 הועבר לש”ת גודייר. הרישום האמריקאי בוטל ב-14 בפברואר כשהוחכר לחברת התעופה Cebu Pacific הפיליפינית וקיבל את סימן הרישום RP-C2714. הוחזר לבעליו בשנת 2006, וב-23 במרץ 2006 הועבר לברטיסלבה כשעליו הכתובת “אייר סלובקיה”. ב-2 בדצמבר 2007 הוחכר בחכירת משנה לחברת התעופה “אפריקייה” וניתן לו סימן הרישום OM-ASA. הועבר מברטיסלבה לבנינה להטסת עולי רגל למצוות החאג’. הוחזר לאייר סלובקיה ב-14 בדצמבר 2007, וב-20 ביוני 2008 הוחכר בחכירת משנה לחברת התעופה RAK Airways והוטס מברטיסלבה לראס אל חלימה שבאיחוד האמירויות. הוחזר לאייר סלובקיה באותה שנה ובשנת 2009 הוחזר לבעליו.
ב-19 באוקטובר 2009 נרשם שוב בארה”ב ע”ש חברת סקיי הולדינג קומפני תחת סימן הרישום N580SH , וב-23 באוקטובר הועבר מאיסטנבול דרך קפלוויק למיאמי. הוחכר לחברת סנטה ברברה איירליינס אך נשאר במיאמי וסימן הרישום האמריקאי בוטל ב-4 בינואר 2011.
הוחכר לחברת סנטה ברברה איירליינס ב-4 בינואר 2011 תחת סימן הרישום YV450T. ב-1 בספטמבר 2007 נראה בש”ת של מקסיקו סיטי באחסנה ללא מנועים, וב-31 במאי 2008 נרשם שוב בארה”ב ע”ש חברת סקיי הולדינג קומפני תחת סימן הרישום N635SH. המטוס נמצא באחסנה.