פרטי המטוס:
דגם: DC-8-63CF “סופר DC-8 “
יצרן: דגלס איירקרפט קורפוריישן, מפעל סנטה מוניקה, קליפורניה, ארה”ב
מספר יצרן: 46045
מספר גוף: 441
תאריך יצור: 5 בפברואר 1969
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן ע”י חברת התעופה האמריקאית פליינג טייגר ליינס והוקצה לו סימן הרישום האזרחי N791FT. נמסר לחברה ב 17 במרץ 1969 ונכנס לקוי הטיסה שלה. ב-1 במאי 1969 הוחכר לחברת התעופה אמריקן פליירס איירליינס עד ה-30 באפריל 1970.
N791FT של פליינג טייגר | לאחר שינוי הלוגו בזנב |
ביולי 1975 הוחכר לחברת התעופה הפורטוגלית SATA עד נובמבר 1975.חברת אל על חכרה את המטוס מ-22 במרץ 1979 ועד 30 באפריל 1979.
במרץ 1984 נמכר המטוס לחברת המימון National Funding Corp , הוסב למטוס מטען דגם DC-8-73CF ע”י חברת Cammacorp בשיתוף עם יצרנית המנועים CFMI, וחברות גרומן אירוספייס ומקדוננל דגלס, והוחכר לחברת המטענים Emery Worldwide ב-6 באפריל 1984.
בשירות EMERY | בסכמת הצביעה השניה |
נמכר לחברת ההחכרה למטוסים Atlantic Tricon Leasing מהעיר פראמוס שבניו ג’רסי בינואר 90 , שהחכירה אותו מיד לחברת אמרי .באוגוסט 1994 הוחכר בחכירת משנה לחברת התעופה ההודית אייר אינדיה וב-29 בספטמבר 1995 נרכש ע”י חברת ההחכרה General Electric Capital Corp., וחברת אמרי חכרה אותו ממנה ב-29 בספטמבר 1995.
המטוס יצא משירות אמרי ב-13 באוגוסט 2001 , לאחר שהחברה פשטה את הרגל, ובאוקטובר 2002 נרכש ע”י חברת המנועים Aero Turbine ממיאמי שבפלורידה כפי הנראה כדי למחזר את מנועיו. סימן הרישום האמריקאי בוטל ב-17 במאי 2006 והמטוס נגרט בשנת 2011 בשדה התעופה רוזוול.