בתאריך 14 ביולי 1981 תקפו מטוסי עיט מטרות מחבלים בלבנון. הגנו עליהם שני זוגות של מטוסי נץ של טייסת 110.
סא”ל אמיר נחומי, מפקד הטייסת, הוביל זוג במטוס נץ 219. ואת הזוג השני הוביל שלמה שש.כשהסתיימה תקיפת מטוסי העיט הביט במד הדלק וכילה שכמות הדלק הולכת ויורדת. הוא דיווח זאת לבקר בקשר ופנה עם בן זוגו לעבר הים בדרך הביתה.
הסורים הזניקו מטוסי מיג 21 ליירט את מטוסי העיט. זוג מיגים הגיעו לאיזור מכיוון מזרח בערך באותו הזמן. המבנה השני של מטוסי הנץ פנה לעברם בעקבות דיווח של הבקר. נחומי, ששמע את הדיווח הפנה את מטוסו חזרה לכיוון דרום מזרח. הוא העיף מבט במכ”מ הירוט של הנץ וגילה נקודה ירוקה הנעה בכיוון מערב, ולאחר מכן לכיוון דרום, הישר אל מטוסו. הוא הגביר את מהירות המטוס וצימצם את הטווח שבינו לבין המיג.
לאחר מכן פנה מטוס המיג מזרחה, ונחומי אחריו כשהמכ”מ של הנץ נעול על המיג במרחק 40 ק”מ, וכשהוא מקטין את המרחק בצלילה עד שנוצר קשר עין בינו לבין המטוס. הציפצוף המוכר באזניות המעיד שהחיישן שבראש טיל הלולב שבחר קולט את הקרינה האינפרא אדומה של גזי הפליטה החמים היוצאים מפתח הפליטה של מנוע המיג, נשמע בבירור. נחומי לחץ על כפתור השיגור, והטיל שוגר ופגע במיג פגיעה ישירה. המיג התפוצץ ונמרח על צלע גבעה.
זו היתה ההפלה הראשונה בעולם של מטוס קרב ע”י מטוס F-16.