השכם בבוקרו של יום 26 ביוני 1969, המריאו מחצור מפקד טייסת 101 רס”ן עודד מרום ועימו סמ”ט א’ של הטייסת,סרן יפתח ספקטור במטוס שחק מס’ 33. משימתם,כפי שהתקבלה הישר ממפקד ח”א אלוף מוטי הוד, היתה לחדור ללב מצרים, להכנס לקרבות אויר עם מיגים מצריים ולהפילם.
זוג המטוסים חצה בגלוי את תעלת סואץ באור ראשון וטס אל תוך מצרים כשמרום מוביל, וספקטור מאחריו.
מיג 21 של חיל האויר המצרי פנה אליהם מלמטה, וכ-2 ק”מ מאחוריהם,וצימצם את המרחק במהירות. מרום וספקטור פנו אליו, ובאמצע הפנייה גילה מרום מיג נוסף שירד עליהם מלמעלה.הזוג התפצל.מרום המשיך לעבר המיג הראשון בעוד ספקטור התמודד עם השני.
ספקטור היה בפנייה כשהמיג מצמצם טווח מאחור.הוא ביצע למיג את תרגיל ה-OVERSHOOT והמיג הפך להיות נרדף כשהוא נמצא כעת לפני ספקטור ונוסק במהירות גבוהה.
ספקטור נסק אחריו וזרק את המצערת “ברזל בברזל” כדי להפעיל את המבער האחורי. עקב האויר הדליל שבגובה,וההעברה החפוזה למצב מב”א מנוע מטוס השחק נחנק. טייס המיג ראה זאת, התהפך וצלל אחרי ספקטור שצלל מטה די לאסוף פוטנציאל. ספקטור הפעיל לבסוף את המבער, וטס בפנייה לכיוון ים סוף כשהמיג אחריו. ספקטור הגביר את מהירות המטוס והרחיב את הפנייה לאט לאט.לאחר מכן הרים את אף המטוס ונכנס למרכז מעגל הפנייה של המיג.טייס המיג גילה את השחק מעליו, התיישר,צלל לגובה נמוך וכיוון את חרטום מטוסו לכיוון צפון מערב כשספקטור פונה אחריו.
לאחר שספקטור השלים את הפנייה ,יישר את השחק מאחורי המיג ושיגר לעברו את שני טילי השפריר 1 שלו. הטילים החטיאו. טייס המיג כיוון את מטוסו לקהיר ובשלב מסויים, כשספקטור כיבה את המבער האחורי כדי לחסוך בדלק, כיבה גם הוא את המבער האחורי. כתוצאה מכך איבד המיג את מהירותו, וספקטור הצית מחדש את המבער האחורי במטוסו, צימצם את המרחק ביניהם שם על המיג את ה”פיפר” ולחץ על ההדק.זה היה כבר מעל פרוורי קהיר. המיג נפגע, עפו ממנו שברים והוא התהפך לשמאל והתרסק.
ספקטור נשאר עם כמות דלק מעטה.מיד כיבה את המבער ופנה מזרחה.כדי לחסוך בדלק,כדי להגיע לרפידים,נסק לגובה 20,000 רגל,ושם גילו אותו שני מיג 21 מצריים. הם רדפו אחריו, ספקטור התחמק ולבסוף נחת, ללא דלק, ועם מנוע כבוי, באבו רודס.