חברת התעופה נשר תעופה ותיירות הוקמה באפריל 1981 ע”י הקבלן זכריה דרוקר ושותפו בנימין בלקינד. התכנון הראשוני היה שהחברה תהיה ממוקמת בשדה התעופה בחיפה ולשם כך תיכננה את בסיסה צפונית מערבית למסוף הנוסעים שבשדה. החברה תכננה לעסוק בהדרכת טיסה,סיורי אויר והפעלת מוניות אויר.
אולם החברה פעלה משדה הרצליה., וברשות שדות התעופה נרשמה פעילותה כ-“בית ספר לטיסה לכל סוגי הרשיונות: טיסות סבבים לילדים ולמשפחות, טיסות הכרות לקורס טיס, טיסות רומנטיקה וטיסות לאירועים, מוניות אוויר בארץ ובחו”ל, השכרת מטוסים,טיסות מנהלים, טיסות צילום ומיפוי, בדק מטוסים.”.
החברה עברה לבעלות דן הילל ובנו שי.
בהמשך הוקמה חברת בת בשם “נשר צילומי אויר וישומים גיאוגרפיים”. שתי החברות הפסיקו לפעול בספטמבר 2005.
בנובמבר 2005 הגיש הבנק הבין לאומי תביעה לבית המשפט המחוזי בת”א בטענה ששתי החברות חייבות לו סכום של 35 מליון שקל בגין חובות שלא שולמו., וזאת לאחר שהפסיק את מתן האשראי לחברות. הבנק טען כי הילל טען שהוא בקשיים כלכליים וביקש לעקל את רכושו ואת רכוש החברות (14 מטוסים) לכיסוי החובות. הבנק הגיש עוד שתי תביעות בנושא, ושלושתן אוחדו.
הילל הגיש נגד הבנק תביעה כנגד הבנק וטען כי הבנק הפסיק את מתן האשראי לחברות שלא כדין, ובניגוד להסכמים, מימש בטוחות שהיו בידיו, והעמידו את האשראי לפרעון מידי, גרם להפסקת פעילות החברות וכשהחוב לא שולם, הגיש את התביעה.
נגד נשר הוגשו תביעות נוספות, בין היתר ע”י חברת מלמ מערכות
מטוסים:
4X-AIV ססנה 152
4X-AKX פייפר סופר קאב
4X-ARM מוני M-20J
4X-AYH בריטן נורמן איילנדר
4X-CAC פייפר אצטק D
4X-CAN ססנה 152
4X-CAS ססנה 152
4X-CAV ססנה 152
4X-CAY בריטן נורמן איילנדר
4X-CBZ ססנה 402B
4X-CDD ססנה 172M
4X-CER ססנה R.172H
4X-CGG ריימס/ססנה FR.172J
4X-CGJ ססנה 172M
4X-CGU ססנה 210L
4X-CGY ססנה 177B
4X-CHW ססנה 172RG
4X-CYA מוני M-20J
4X-CYM מוני M-20J
4X-CYO ססנה 152
4X-DZA ביצ’קרפט 77 סקיפר
4X-DZB ביצ’קרפט 77 סקיפר
4X-DZC ביצ’קרפט 77 סקיפר
4X-DZD ביצ’קרפט בוננזה A.36
4X-DZE ביצ’קרפט 58P פרשורייזד ברון
4X-DZG ביצ’קרפט 58P פרשורייזד ברון
4X-DZO ביצ’קרפט 77 סקיפר
4X-DZP ססנה T-310R-II
4X-DZR ביצ’קרפט בוננזה A.36