שלום חברים
אחרי מספר ימים מאכזבים בחול המועד. כאשר היו תנאי דאייה טובים, מנעה מאיתנו הבקרה האווירית לממש אותם, וכשאפשר היה לטוס, אז תנאיי הדאייה לא התאימו, והנה מגיע חג השני של פסח. התחזית ליום שישי ה 10 באפריל היא ליום עם פוטנציאל לביצוע טיסת 500 ק”מ.
לא קל לבצע טיסה של 500 קילומטר. זה דורש מלבד תנאיי דאייה טובים, תכנון מסלול מראש שיניב בכללי הליגה את המרחק, דורש המראה מוקדמת כשתנאיי הדאייה לא בהכרח טובים, וסיום טיסה כשתנאיי הדאייה נחלשים, ובנוסף בד”כ רוחות אף חזקות בדרך חזרה הביתה.
הקדשתי שעות של סימולציה למסלולים שונים שמבוססים על התחזית בעזרת התוכנה שבעזרתה אני משתמש, ה”קרוס קנטרי”. והתוכנית היא יציאה בשעה 10:30, למערב לגבול מצרים רצועת עזה, וזה כדי לאפשר לג מערבה בנקודה שבה המדינה היא הכי רחבה, משם לערד, יציאה צפונה במדבר יהודה עד גבולות ה TMA של נתב”ג (קו ירושלים) ואז דרומה הכי הרבה שאפשר, כשהתוכנית לחזור צפונה מהדרום הרחוק כדי להיות בשעה 17:00 בקו שבין ניצנה לדימונה, מה שיאפשר לעזוב את הקו הזה בגלישה ישרה לשדה תימן מבלי להזדקק לטרמיקות בדרך הביתה.
אז זו התוכנית, והדאון מסוג DG505MB . הפרטנר המוכר והטוב שמתאים כמו כפפה ליד, מדבר וקורא לוסקית ב 5 שפות.
חזרה על הקרקע על התוכנית, ובמיוחד על לוח הזמנים. המראה באיחור סביר של 10 דקות ישר לתנאיי דאייה מצוינים של 5,000 רגל. הקצב מהיר מאוד. בשעה 11:00 אנו קרובים לרצועת עזה, משם הטיסה מזרחה לערד היא מהירה מאוד בזכות רוח גב חזקה מאוד- קצב שלמעלה מ- 100 קמ”ש, כשבדרך אנו אוספים את אורי סברואי שטס ב SAW-20, ערד 7,000 רגל.
ישנם שני קווי התקדמות ברורים צפונה: האחד קרוב למצוקים היורדים לים המלח, והשני רכס חברון. אנו בוחרים את הקו המזרחי יותר. הקצב מדהים עד כמעט צפון ים המלח, חזרה דרומה ללג של 185 קילומטר עד טווח גלישה לאילת. הגובה משתפר בדרך דרומה, ומגיע גם ל 9,400 רגל. הקצב דרומה נחלש בגלל רוחות של למעלה מ 40 קמ”ש באף.
בדרום הרחוק אנו מבינים שכדי להשלים 500 קילומטר נדרש מאיתנו לבצע 2 קטעים שיחד יהיו 150 קילומטר, חזרה ישר הביתה תחזיר אותנו עם כ- 470 קילומטר. לכן יהודה ואנוכי מנתחים ומתכננים, הדילמה היא לחזור דרך ניצנה או דרך דימונה.
ההחלטה היא דרך דימונה, והסיבה – תחילת הטיסה שלנו הייתה בצומת גורל כשטסנו לרצועת עזה, לכן כדי לבצע ניקוד מושלם ומשולש סגור, אנו חייבים לחצות את צומת גורל, חזרה מניצנה ברוחות החזקות ובעננות שהולכת וסוגרת את השמים, והטיסה עלולה להיות בדיוק הביתה מבלי לסגור משולש, לכן ההחלטה היא לטוס לדימונה.
הטיסה רגועה, מתוכננת היטב, גבהיי עבודה נשמרים בקפידה, מזון בשפע אבל הטמפ’ החיצונית 2- מעלות, אנו קפואים מקור, טיסה של 7 שעות בטמפ’ כזו נמוכה משפיעה מאוד על הגוף ואנו מחסלים את כל שקיות הניילון שבדאון כדי לשחרר שלפוחיות לחוצות.
חזרה הביתה בדיוק לפי התכנון, והשלל מרשים: למעלה מ 500 קילומטר ו 572 נקודות ליגה, מה שהופך את הטיסה הזו לטיסה הטובה של השנה והשנייה בטיבה שבוצעה בארץ.
חוויה מעולה, טיסה רגועה ומדויקת, עבודת צוות מעולה, והתוצאה בהתאם, תודה ליהודה חן
נחיתות רכות
http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/flightinfo.html?dsId=4209071
ולסרט של הטיסה (בו הושקעו 12 שעות עריכה) :https://www.youtube.com/watch?v=uKQWnU0UeB4&feature=youtu.be