פרטי המטוס:
דגם: 737-8BK
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 33018
מספר קו יצור: 1488
שנת יצור: 2004
תולדות המטוס:
הוזמן בבואינג ע”י חברה אמריקאית להחכרת מטוסים בשם CIT Leasing Corporation והוחכר “על הנייר” לחברת התעופה הדנית סטרלינג איירליינס. ביצע את טיסת הבכורה ממפעל רנטון של בואינג בתאריך 7.4.2004 כשהוא צבוע בצבעי החברה ונושא את סימן הרישום האזרחי הדני OY-SEL.
נכנס לשירות סטרלינג באותו חודש עם קונפיגורצית מושבים Y189, והופעל על ידה עד שפשטה את הרגל והפסיקה לפעול ב-28 באוקטובר 2008.
הוחזר לרשות CIT Leasing Corporation בדצמבר 2008 , ואז השתנה סימן הרישום ל-EI-EDL. ב-1 באפריל 2009 הוחכר לחברת התעופה הנורווגית Norwegian Air Shuttle , ושם נשא את סימן הרישום האזרחי LN-NOS ואת הכינוי “Ludvig Holberg “. יצא משירות ב-19 בפברואר 2012.
באפריל 2012 הוחכר לחברת התעופה הקנדית Sunwing Airlines. רישומו הוסב ל-C-GOFW והוא הוטס משדה התעופה לאשאם בבריטניה שם אוחסן לשדה מונטראל-מיראבל שבקנדה ב-12 באפריל 2012.
הוחכר לחברת התעופה הצ’כית Smartwings Airlines ממאי עד אוקטובר 2016, חברת סאנווינג החכירה את המטוס מאוקטובר 2016 ועד אפריל 2017, ושוב מאפריל 17 ועד שיצא משירות ב-9 בינואר 18 והוכנס לאחסנה.
לאחר מכן נמכר לחברת Avolon.הוחכר לחברת התעופה הצ’כית Air Explore מ-13 באפריל 2018, והועבר משדה התעופה המילטון שבמונטראל דרך קפלאוויק שבאיסלנד לש”ת של ברטיסלבה שבצ’כיה בין 13-14 באפריל 18, ונכנס לשירות החברה כשהוא נושא את סימן הרישום OM-KEX.
באותו חודש החכירה אייר אקספלור את המטוס לחברת פלאו פסיפיק איירווייז, עד אוגוסט 2018, ובדצמבר הוחכר לחברת התעופה פליי אול ווייז מסורינם עד מרץ 2019 ואז הוחכר לחברת סן ד’אור. Vופעל בחברה בקוים לאירופה עד שהוחזר ב-22 באוקטובר 2019.
לאחר מכן הוחכר ב-20 במרץ 2020 לחברת התעופה איסלנדאייר, סימן הרישום הוחלף ל-TF-KEX, והוחזר ב-1 ביוני 2020, ואז הוחלף סימן הרישום חזרה ל-OM-KEX. הוחכר בחכירה רטובה לחברת התעופה בדאר איירליינס ב-26 בינואר 2021