פרטי המטוס:
דגם: 747-132SF ג’מבו ג’ט
יצרן: בואינג, מפעל אוורט, וושינגטון, ארה”ב
מספר יצרן: 20246
מספר קו יצור: 155
טיסה ראשונה: 24 באוגוסט 71
תולדות המטוס:
הוזמן ע”י חברת התעופה האמריקאית דלתא איירליינס וסופק לה ב-30 בספטמבר 71 כשהוא נושא את סימן הרישום N9899. ב-11 במרץ 77 הועבר לבואינג והוסב למטוס מטען שנרכש ע”י חברת המטענים פליינג טייגר ליין ונכנס לשירות ב-2 ביולי 77 כשסימן הרישום הוחלף ל-N804FT.
![]() | ![]() |
בשירות דלתא איירליינס, ש”ת הית’רו, לונדון,1975 (Photo:Dietrich Eggert) | בשירות פליינג טייגר, ש”ת הית’רו, אוגוסט 83 (Photo:Charlie Stewart) |
הוחכר לחברת אל על מה-16 בדצמבר 79 ועד שנת 1980. שימש להטסת מטענים לארץ ולחו”ל. ב-26 ביוני 89 נרכש ע”י חברת Polaris Aircraft Leasing והוחכר חזרה לפליינג טייגר, ולאחר שהתאחדה עם חזרת פגקס ב-7 באוגוסט 89 הועבר בהחכרה לפדקס וסימן הרישום הוחלף ל-N624FE ב-12 בפברואר 90. הוחזר לפולריס ב-15 ביולי 91 וב-14 באוגוסט 91 הוחכר לחברת התעופה אייר הונג קונג, ושם נשא את סימן הרישום VR-HKM.הוחזר ב-12 בינואר 94.

ב-9 בינואר 95 הוחכר לחברת המטענים האמריקאית פולאר אייר קארגו וסימן הרישום שונה ל-N857FT. נרכש מפולאריס ב-15 בפברואר 95 ע”י חברת PALC II Inc ולמחרת הוחכר שוב לפולאר, ושם נשא את הכינוי ” “Charles Barnes”. יצא משירות ונגרט בש”ת גרינווד לפלור ב-18 במאי 2000.
![]() | ![]() |
בשירות פולאר, אמסטרדם, 1999 (Photo:Edward T. Petrizzo) | באחרית ימיו |