בואינג N804FT 747

פרטי המטוס:

דגם: 747-132SF  ג’מבו ג’ט

יצרן: בואינג, מפעל  אוורט, וושינגטון, ארה”ב

מספר יצרן: 20246

מספר קו יצור: 155

טיסה ראשונה: 24 באוגוסט 71

תולדות המטוס:

 הוזמן ע”י חברת התעופה האמריקאית דלתא איירליינס וסופק לה ב-30 בספטמבר 71 כשהוא נושא את סימן הרישום N9899. ב-11 במרץ 77 הועבר לבואינג והוסב למטוס מטען שנרכש ע”י חברת המטענים פליינג טייגר ליין  ונכנס לשירות ב-2 ביולי 77 כשסימן הרישום הוחלף ל-N804FT.

בשירות דלתא איירליינס, ש”ת  הית’רו,
לונדון,1975 (Photo:Dietrich Eggert)
בשירות פליינג טייגר, ש”ת הית’רו,
אוגוסט 83 (Photo:Charlie Stewart)

הוחכר לחברת אל על   מה-16 בדצמבר 79 ועד שנת 1980. שימש להטסת מטענים לארץ ולחו”ל. ב-26 ביוני 89 נרכש ע”י חברת Polaris Aircraft Leasing והוחכר חזרה לפליינג טייגר, ולאחר שהתאחדה עם חזרת פגקס ב-7 באוגוסט 89 הועבר בהחכרה לפדקס וסימן הרישום הוחלף ל-N624FE  ב-12  בפברואר 90. הוחזר לפולריס ב-15 ביולי 91 וב-14 באוגוסט 91 הוחכר לחברת התעופה אייר הונג קונג, ושם נשא את סימן הרישום VR-HKM.הוחזר ב-12 בינואר 94.

בשירות אייר הונג קונג (Photo:Kerry Taylor)

ב-9 בינואר 95 הוחכר לחברת המטענים האמריקאית פולאר אייר קארגו וסימן הרישום שונה ל-N857FT. נרכש מפולאריס ב-15 בפברואר 95 ע”י חברת PALC II Inc ולמחרת הוחכר שוב לפולאר, ושם נשא את הכינוי ” “Charles Barnes”. יצא משירות ונגרט בש”ת גרינווד לפלור ב-18 במאי 2000.

בשירות פולאר, אמסטרדם, 1999
(Photo:Edward T. Petrizzo)
באחרית ימיו

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *