בואינג N804FT 747

פרטי המטוס:

דגם: 747-132SF  ג’מבו ג’ט

יצרן: בואינג, מפעל  אוורט, וושינגטון, ארה”ב

מספר יצרן: 20246

מספר קו יצור: 155

טיסה ראשונה: 24 באוגוסט 71

תולדות המטוס:

 הוזמן ע”י חברת התעופה האמריקאית דלתא איירליינס וסופק לה ב-30 בספטמבר 71 כשהוא נושא את סימן הרישום N9899. ב-11 במרץ 77 הועבר לבואינג והוסב למטוס מטען שנרכש ע”י חברת המטענים פליינג טייגר ליין  ונכנס לשירות ב-2 ביולי 77 כשסימן הרישום הוחלף ל-N804FT.

בשירות דלתא איירליינס, ש”ת  הית’רו,
לונדון,1975 (Photo:Dietrich Eggert)
בשירות פליינג טייגר, ש”ת הית’רו,
אוגוסט 83 (Photo:Charlie Stewart)

הוחכר לחברת אל על   מה-16 בדצמבר 79 ועד שנת 1980. שימש להטסת מטענים לארץ ולחו”ל. ב-26 ביוני 89 נרכש ע”י חברת Polaris Aircraft Leasing והוחכר חזרה לפליינג טייגר, ולאחר שהתאחדה עם חזרת פגקס ב-7 באוגוסט 89 הועבר בהחכרה לפדקס וסימן הרישום הוחלף ל-N624FE  ב-12  בפברואר 90. הוחזר לפולריס ב-15 ביולי 91 וב-14 באוגוסט 91 הוחכר לחברת התעופה אייר הונג קונג, ושם נשא את סימן הרישום VR-HKM.הוחזר ב-12 בינואר 94.

בשירות אייר הונג קונג (Photo:Kerry Taylor)

ב-9 בינואר 95 הוחכר לחברת המטענים האמריקאית פולאר אייר קארגו וסימן הרישום שונה ל-N857FT. נרכש מפולאריס ב-15 בפברואר 95 ע”י חברת PALC II Inc ולמחרת הוחכר שוב לפולאר, ושם נשא את הכינוי ” “Charles Barnes”. יצא משירות ונגרט בש”ת גרינווד לפלור ב-18 במאי 2000.

בשירות פולאר, אמסטרדם, 1999
(Photo:Edward T. Petrizzo)
באחרית ימיו

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x