
חברת אלרום נתיבי תעופה הוקמה ב-12 בפברואר 1969 בשדה תימן בשם “אל רום” ע”י משה להב, ברוך קינן וקלמן פורת, טייסים יוצאי חיל האויר. בשנות השבעים של המאה שעברה הטיסו טייסי החברה מטיילים ותיירים לסיני ולמקומות אחרים בארץ. במשך הזמן הצטרף לבעלים משקיע, איל ספנות הולנדי בשם הנס קפאן שהחזיק ב-50 אחוז ממניות החברה, ולאחר מכן פרשו השותפים ומשנת 1970 נשארו קלמן פורת ובנו עמישי כבעלי החברה.
עמישי היה המנכ”ל והפך להיות גם הטייס הראשי, המנכ”ל היה יעקב מקובר והמנהל המסחרי שמואל גוב ארי.
ב-19 באפריל 1969 הודיעו קלמן פורת ואברהם בורדה, מנכ”ל חברת התיירות “רותם טורס” שהחברה תפתח בטיסות שכר, טיסות תיירות, וכן טיסות תובלה והדרכה וטיסות צילום בשמי אילת וסיני שיחלו ביום 20 באפריל. זאת לאחר שהגישה בקשה בינואר 1978 לשר התחבורה דאז מאיר עמית להתיר לה לקיים טיסות אלו, בטענה של שיפור שירות הטיסות לאילת והוזלת המחירים. החברה הסתייעה בראש עירית אילת גד כץ שפנה גם הוא לשר התחבורה בעקבות ביקורו של השר בעיר ופגישתו עם ראש העיר וחברי המועצה.
ב-17 במאי 1970 החלה החברה בטיסות תיור בשמי חיפה, שיצאו משדה התעופה בחיפה ונמשכו 20 דקות במחיר של 25 לירות ובטיסות תיור בשמי סיני שנמשכו 90 דקות במחיר של 75 לירות. סיור נוסף ארך 14 שעות וכלל טיסה מעל לגליל, לאורך השומרון, נחיתה בשדה עטרות בירושלים, והמשך לנחיתה בשארם א שייך וטיול בסביבה.
ב-10 בנובמבר 1970 הטיל בית המשפט המחוזי בת”א עיקול זמני על שלושה מטוסי ססנה של החברה לבקשת חברת “כנף”, שטענה כי אלרום חייבת לה סכום של 6,000 לירות עבור שירותי תחזוקה למטוסיה.
בשנות השמונים של המאה שעברה קבעה החברה את מרכז פעילותה בשדה דב.ביונ קיבלה רישיון מפעיל להפעלת קו טיסות מוזל לחיפה ובמרץ 1981 רשיון מפעיל לקוי טיסות סדירות משדה תימן לשדה דב, ועטרות.
בשנת 1991 שינתה את שמה ומאז נקראת “אל-רום נתיבי תעופה 1991 בע”מ”. בעלי החברה היו הם עמישי פורת, ואשתו נורית.
רשיון
מטוסי החברה:
4X-AJT פייפר סנקה
4X-ALQ ססנה 207
4X-CAD פייפר סנקה
4X-CAK פייפר סנקה
4X-CAL פייפר סנקה
4X-CEE ססנה 172L
4X-CCD פייפר נוואחו צ’יפטיין הופעל בקו למנחת ספיר בעין יהב
4X-CCF פייפר נוואחו צ’יפטיין
4X-CCJ פייפר נוואחו צ’יפטיין
4X-CAA פייפר סנקה
4X-CAD פייפר סנקה
4X-CAI פייפר סנקה
כיום שם החברה “אלרום נתיבי תעופה והשקעות בע”מ” והיא בסטטוס “חיסול ע”י בית המשפט”.