פרטי המטוס:
דגם: 707-338C
יצרן: בואינג, מפעל רנטון,ארה”ב
מספר יצרן: 19296
מספר בקו יצור: 630
מספר בלוק יצור: 7810
קוד תחזוקה: QF0046
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן ע”י חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס ביולי 1966. טקס הגלילה שלו נערך במפעל רנטון של בואינג ב-25 באוגוסט 1967 כשהמטוס נושא את סימן הרישום האוסטרלי VH-EBW
טיסת הבכורה נערכה מרנטון ב-27 בספטמבר, והוא נמסר לנציג קוואנטס מר ב. לאנגואד ב-10 באוקטובר 1967 כשהוא נושא את הכינוי “City Of Armidale “. היה זה מטוס ה-707 ה-23 שנמסר לחברה. המריא לאוסטרליה יום למחרת, ונחת בשדה התעופה קינגספורד-סמית שבסידני ב-13 באוקטובר בשעה 16:30 זמן מקומי.
את טיסת הנוסעים הראשונה בשירות החברה ערך מסידני ללונדון בנתיב ה”קנגורו” ב-29 באוקטובר. ביוני 1969 הוטס להמבורג ועבר הסבה להארכת חיי הכנפיים בחברת לופטהאנזה, חזר ביולי אותה שנה.
את טיסתו האחרונה ביצע מכריסטצ’רץ’ לסידני בטיסה QF885 ב-11 במאי 1975. ב-12 המאי 1975 בוטל רישומו האוסטרלי והוא נרשם בבריטניה יום למחרת כ-G-BDEA (תעודת רישום GBDEA/R1 ) לאחר שנמכר לחברת התעופה בריטיש קלדוניאן איירוויז.הוא המריא מסידני בטיסת העברה מס’ QF071D ב-29 במאי 1975, ונחת בשדה גאטוויק שבלונדון יום למחרת.
בחברה החדשה הוצמד לו הכינוי “City Of Inverness ” שהוחלף מאוחר יותר ל-“Loch Thom “. לאחר שהחברה מיצתה את תוחלת השירות של המטוס הוא יצא משירות בשדה גאטוויק באוקטובר 1982 וב-20 בדצמבר 1983 נמכר לחברת התעופה Anglo Airlines LTD ונרשם על שמה בתעודת רישום GBDEAR/2 .ב-4 בינואר 1984 יצא מביקורת תחזוקה וצביעה והועבר לידי החברה בשדה גאטוויק.עד אז צבר 47,494 שעות טיסה. את טיסתו האחרונה לארה”ב ביצע ב-11 בדצמבר 1984 לפני שנכנסו לתוקף שם תקנות הרעש המחמירות.
באותו חודש הוחכר ע”י הארגון לפיתוח ארצות חוץ לטיסות סיוע של מטעני מזון ותרופות לאדיס אבבה.הוחזר בינואר 1984.
ב-12 בספטמבר 1985 הוחכר ע”י חברת ק.א.ל. והוחזר ב-19 באוקטובר. לאחר מכן הותקנו משתיקי רעש על מנועיו, ובפברואר 1986 הוחכר לחברת התעופה הקנדית ארקטיק אייר. בסיסו היה בשדה התעופה של מונטריאול.
בין 16 במרץ למאי 1987 הוחכר לחברת התעופה Transcorp לטיסות מטען, והוצמד לו הכינוי “The Captain Keith Hooper “. ביו ינואר לפברואר 1988 הוחכר לחברת Ansett Air Freight כדי לכסות את עלות ביקורת התחזוקה שביצעה למטוס VH-RMX.
ב-28 באוקטובר 1988 הוחכר לחברת בריטיש איירווייז,ובה ביצע את טיסת הבכורה מגאטוויק לשדה אוהייר בשיקאגו.הוחזר בשנת 1989. בינואר 1992 הוכנס לאחסנה בשדה לוטון שבלונדון,ב-31 באוגוסט 1992 נמכר לחברת אומגה אייר והועבר משדה לוטון לשדה שאנון שבאירלנד. רישומו הבריטי בוטל ב-26 באוגוסט 1992, והוא קיבל סימן רישום ליברי EL-AKH באותו יום, ומיד הוחכר לחברת רויאל ג’ורדניאן איירלינס.הוחזר ב-25 באוקטובר 1992 בטיסה מעמאן לשדה שאנון.
הוחכר לחברת התעופה הברזילאית איירו ברזיל קרגו ב-1 בדצמבר 1992,ובברזיל הוקצה לו סימן הרישום PT-TCT.הוחזר ב-23 בדצמבר.,
ב-4 בפברואר 1994נמכר לחברת גרומן האמריקאית למטרת הסבתו למטוס שליטה ובקרה בפרוייקט J-STARS הוטס משאנון לשדה התעופה האזורי לייק צ’ארלס שבמדינת לואיזיאנה בארה”ב, וקיבל את סימן הרישום האמריקאי N6546L ע”ש חברת גרומן איירוספייס קורפוריישן באותו יום.
סימן רישום אזרחי זה בוטל בתאריך 26 באוקטובר 1995. עד שנת 1997 צבר 65,300 שעות טיסה ו-18,818 מחזורי התעייפות. המטוס נמסר לכנף ה-93 של חיל האויר האמריקאי כדגם E-8C P-4 בשנת 1998 ושם קיבל את מספר הזנב 93-1097. המטוס בשירות.