פרטי המטוס:
דגם: 707-331C
יצרן: בואינג, מפעל רנטון, ארה”ב
מספר יצרן: 20429
מספר גוף: 846
תיאור האירוע:
ראם מתדלק מספר זנב 248 נשלח ע”י חיל האויר לחברה במיאמי לביקורת אחזקה PDM. עם סיום הביקורת באפריל 2002 נשלח למיאמי צוות של טייסת 120 שביצע למטוס ב-11 באפריל טיסת מבחן בת 13 דקות משדה התעופה הבינלאומי של העיר ׁ(MIA) כולל 3 נגיעות.
ביום האירוע, 12 באפריל, תודלק המטוס לטיסה ארצה דרך פרסטוויק שבסקוטלנד. הצוות, כלל קברניט, טייס משנה, נווט ומכונן, כולם מוסמכים לטיסות חו”ל, וגם טייס משנה שהיה בתהליך הסמכה, שביצע את ההמראה ממושב הקברניט. הקברניט ישב בכיסא ימין, כסאו של טייס המשנה.
המטוס המריא ממסלול 09L בשדה, כשמשקלו היה 300,000 ליברות ובמזג אויר נוח. עם קיפול הגלגלים לאחר הניתוק מהמסלול, אירע כשל במערכת ההידראולית הראשית, בשל שבירת מחבר הידראולי (Fitting) במערכת האנטי סקיד. כשל זה גרם להתרוקנות השמן ההידראולי מהמערכת,וכני הנסע נתקעו בחצי הדרך למעלה ודלתות כני הנסע נשארו פתוחות.
הצוות דיווח על מצבו והתחיל לתפעל את התקלה. המטוס הופנה לאיזור שבו ניתן להשליך דלק ומגובה 6,000 רגל החל להשליך חלק מ-155,000 ליברות הדלק שהיו במיכלים במטרה להגיע למשקל הנחיתה המירבי. בשלב זה הבין הצוות כי אבד הלחץ ההידראולי לכני הנסע, לבלמים, למדפים, להיגוי הקרקע ולחצי ממעצורי האויר.
הצוות ביקש מהמגדל במיאמי לפנות להם את מסלול 09R כדי שיוכלו לבצע פיינל ארוך עם רוח אף.כל אותו הזמן הטיס הטייס שבהסמכה את המטוס ובכך התפנו יתר אנשי הצוות לטפל בתקלה, והורידו את כני הנסע בעזרת מערכת גיבוי. לאחר שמיכלי הדלק החלו להתרוקן והמטוס נהיה פחות כבד וקל יותר לתימרון, המצב השתפר וחייב פחות קשב. בשלב זה, עם הכניסה לתהליך הנחיתה, התחלפו הקברניט וטייס המשנה במקומותיהם.
כשהגיע המטוס לצלע הבסיס החלה רוח חזקה, ואנשי הצוות נחלקו בדעותיהם על איזה מסלול לנחות. הקברניט החליט על נחיתה במסלול 12 שהיה קצר ב-300 מטר, והבקר המקומי עודכן ופינה את התנועה האוירית. הקברניט ביצע גישת ILS בתנאי ראייה, המטוס נחת בשלום ונעצר לאחר 1,200 מטר, כ-900 מטר מקצה המסלול ולאחר 50 דקות טיסה.